Sharp VL-SD20(S) Stuurprogramma?/ Pinnacle Studio7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huib66

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
14
Beste Helpmij.nl

Ik heb (Al jaren geleden, maar heb nu pas tijd om er eens wat mee te gaan doen) Bij aankoop van mijn pc, Pinnacle Studio 7 er op laten zetten. Nu wil ik voor het eerst van mij Sharp VL-20SD camera de beelden binnen halen om te verwerken. Maar dat lukt niet bij het aansluiten van de Camera kan hij de software niet vinden voor het stuurprogramma. Ik kan mij niet herrineren dat er software bij het apparaat geleverd was maar het is al een oud apparaat (Eén van de eerste digitale camera's denk ik). Bovendien is mij bij aanschaf van Pinnacle Studio 7 gezegd dat deze de beelden automatisch zou binnenhalen. Verder vraagd windows bij het aansluiten welke actie het moet uitvoeren met het digitaal videoapparaat. Dan heb ik de keuze tussen "Pinnacle Studio7" of "geen actie".Als ik kies voor de eerste en ik ga naar opnemen. Dan kan ik de camera niet berijken en geen beelden binnen krijgen. Ik krijg dan de melding:

"Pinnacle Studio SE kan het DV-opnameapparaat niet initialiseren. Overtuig u ervan dat de camcorder is aangasloten en ingeschakeld.
Wanneer het probleem hiermee niet is verholpen probeer het volgende.
-Schakel de camcorder uit en weer aan.
-Sharp erwijder de 1394-kabel en sluit deze vervogens weer aan.
-Start Windows opnieuw en probeer het nog een keer".

Ik heb dit al enkele malen geprobeerd maar niets helpt. Weet iemand hoe ik de opnamen naar mijn pc kan krijgen en ze bewerken met Pinnacle studio 7??

Ps. Sorry voor het lange verhaal maar ik weet niet welke detaills relevant zijn.
 
Je zal toch ook een zgn. Capturekaart aan boord moeten hebben.
Pinnacle is een programma om de beelden te bewerken, zodra ze op je PC staan.
Met een Capture haal je ze naar binnen.
In die foutmelding wordt geproken over het DV opname apparaat, dat is die Capturekaart.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zit die er in.

Dat is denk ik die kaart die ik er in heb laten zetten bij aankoop van de pc (incl. pinnacle software). Daar zitten 2 aansluitingen op waar ik fire-wire kabels op aan kan sluiten en daar heb ik ook de camera op aan gesloten.
 
Volgens mij kan je die ook testen.
Staat deze kaart ook in je lijst van apparaatbeheer?
 
Apparaat werkt correct

Het was wat zoeken Maar volgens mij is het het apparaat:"OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller". Dit apparaat werkt correct.
Verder heb ik nu enigsinds goed nieuws, ahoewel het ook meer verwarrring kan veroorzaken.
Als ik de stekker uit de camera trek en er dan weer in steek vraagt de pc dus waarmee gewerkt moet worden. vervolgen Pinnacle studiio aanklikken enz.
Als dan in studio opnemen aanklik vraagt hij hoeveel minuten maximaal opgenomen moeten worden. hier klik ik gewwon door want ik ben toch aan het proberen en hiuj staat op het maximale wat ik nog aan ruimte heb op de pc ingesteld (600 minuten geloof ik ongeveer) start hij nu zomaar ineens de camera. Helaas word dan alleen het eerste frame vanm de opname opgenomen en de rest blijft ergens hangen. Camera draait door opname loopt (knopje opname stoppen kan aangeklikt worden), maar als ik de opname daarna wil openen staat er maar 0.1 sec aan beeld materiaal op. als ik dit nog een keer wil proberen krijg ik weer de oude foutmelding
Quote:
"Pinnacle Studio SE kan het DV-opnameapparaat niet initialiseren. Overtuig u ervan dat de camcorder is aangasloten en ingeschakeld.
Wanneer het probleem hiermee niet is verholpen probeer het volgende.
-Schakel de camcorder uit en weer aan.
-Sharp erwijder de 1394-kabel en sluit deze vervogens weer aan.
-Start Windows opnieuw en probeer het nog een keer".

En ik kan het pas weer opnieuw proberen als ik de stekker er weer uit haal en weer in steek.
Echter, zoals te verwachten met hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.
 
Dat apparaat wat jij noemt is je firewirekaart.
Wanneer je Pinnacle opstart, dan kan je aangeven van welke input de video en audio moet komen.
Heeft jouw camera toevallig ook nog een gewone "gele" cinch uitgang?
En die DV kaart een gele cinch input?
 
Ik kan inderdaad kiezen

Ik kan inderdaad kiezen tussen de webcam en de DV Camcorder - Pinnacle 1394.
Ik weet helaas niet wat een cinch uitgang is wel heeft de camera nog een s-video uitgang en mijn pc ook maar die zit weer op de kaart waar de monitor (van de pc) op is aangesloten (ik geloof dat dat de grafische kaart is).Verder zit er op de camera nog een soort mini jack ingang waar pc connect bij staat, maar de kabel die ik erbij heb heeft aan het andere uiteinde een rode en een gele tulp aansluiting en daar kan ik niks mee op mijn pc.
 
Ook nog iets wat volgens mij best wel belangrijk kan zijn.

Als ik de kabels los heb gehaald en de pc opnieuw opstart enz. wordt ook vaak de wizard Nieuwe Hardware gevonden opgestart.

Hij vraagd dan om een cd die ik niet heb ik dacht eerst dat dit bij pinnacle hoorde maar hij vraagd om de software van : "AV/C Subunit" Ik weet niet wat dit is maar als ik op google kijk is dit wel een bekend oprobleem alleen weet ik niet wat de oplossing is. Kan dit de oorzaak zijn? Komt die AV/C Subunit iemand bekend voor ??

Ik ga nu trouwens de hond uitlaten en nog even beneden zitten. Anders voelt mijn eega zich zo alleen. Morgen weer verder puzzelen. Thx so far.
 
Op de Pinnacle Support-site vond ik een uitgebreid antwoord op jouw probleem. Helaas is het in het Engels. Heb je er toch wat aan?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n idee dat jouw Capture kaart niet goed is geinstalleerd.
 
Support site

Ik heb op de support site gekeken maar kon niet iets vinden wat mijn problemen beschreef. Kun je ook aangeven bij welk nummer je het antwoord hebt gevonden??
 
Laatst bewerkt:
Op de Pinnacle Support-site vond ik een uitgebreid antwoord op jouw probleem.
In die link moet je in "Ask a question" intypen: "Pinnacle Studio SE kan het DV-opnameapparaat niet initialiseren". Dan bij Product "Pinnacle Studio 7" selecteren en in Catagory "Capture".

NB: ik dacht dat mijn link je daar meteen bracht maar dat is dus niet zo.
 
Probleem nog niet ogelost maar staat even op halt

Hallo, Ik heb het probleem nog niet opgelost. Pinnacle support gaf een aantal oplossingen zoals kabels er uit en weer erin enz. dat had ik al gedaan. Ik heb ook de drivers van de camera en van de fire wire kaart de deïnstaleerd en weer opnieuw geïnstalleerd zoals aan gegeven. Dit ging allemaal goed maar geeft helaas geen verbetering (dit gaat al redelijk ver voor mij als halve pc analfabeet) een ander oplossing die gegeven werd is om de fire wire kaart te verwijderen en in een ander slot te plaatsen in de pc. Hier wil ik nog even mee w88 omdat ik dat wat rigoreus vind. Ik wil eerst een keer kijken met een andere modernere camera die ik van een familie lid wil lenen. mischien is mijn type de camera wel net te oud voor deze manier van werken. Het blijft wel vreemd dat het me enkele keren is gelukt om 0.02 sec.(één beeldje) aan welliswaar zeer slecht beeldmateriaal op de pc te krijgen. Ik ga het dus eerst eens met een andere camera proberen. Als het niet lukt horen julie weer van mij. Thx so far.
 
Het ligt niet aan je camera hoor.
Mijn 16 jaar oude Hi8 doet het ook prima met een vergelijkbare configuratie.
Advies?
Kijk even op marktplaats voor een nieuwere Pinnacle Studio.
Voor €15 voor het legaal aangeboden.
 
Ik krijg een mailtje thuis met de vraag of mijn vraag is opgelost.

De vraag is nog niet opgelost. Maar ik ga ( Als ik weer wat tijd hiervoor kan vrijmaken) eerst even wat andere dingen proberen die zijn voorgesteld. Mocht het probleem daarna nog niet zijn opgelost, dan maak ik de vraag wel weer opnieuw aan. Vandaar dat i deze vraag als opgelost zal afmelden. bedankt so far.
 
firewall

Ik heb dezelfde camera en hetzelfde probleem. een collega gaf me een tip om eens te kijken of de firewall aangeschakelt staat op de firewire kaart. deze kaart kan namelijk ook als netwerk interface gebruikt worden. ik ga vanavond ook even kijken of dat misschien de oplossing is
 
Héé een lotgenoot

Bedank voor je reaktie. Ik heb nog steeds geen tijd gehad om verder te kijken. Laat het me even weten als je een oplossing hebt. thx
 
nog geen oplossing :(

ik heb het van de week geprobeerd maar helaas. ik ga de camera aan een collega meegeven die het op zijn pc gaat proberen icm pinnacle. hij heeft geen problemen met zijn camera (een JVC) en we gaan dus kijken of het zich toespitst op de sharp.

ik heb het ooit in het verleden werkend gehad op een andere pc. ik weet dus dat het kan werken. vraag is alleen nu waar het daadwerkelijk aan ligt.

ik hou je op de hoogte
 
Hoi,

Ik heb al jaren hetzelfde probleem.
Heb met drie verschillende FireWire kaarten geprobeerd maar steeds dezelfde ellende.

De filmscenes die ik heb heb ik uit nijd maar met de losse Vid/Snd kabel opgenomen via mijn Videokaart ingang. Dit ging maar FW moet het gewoon doen.

Ga dus stug door met onderzoeken wat het zijn kan.

Groetjes, Rick
 
zelfde probleem

ik krijg het ook niet voor elkaar.....
En ik ben heel benieuwd of iemand ons allemaal kan helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan