ondertiteling toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Ik wil met virtual dub een ondertiteling toevoegen. Ik heb de ondertiteling al omgezet naar ssa. Als ik de AVI film echter open in virtualdub dan krijg ik een foutmelding dat het programma alleen films in het formaat VFW (video for windowskan openen). Wat doe ik fout? Het programma moet toch ook overweg kunnen met Avi bestanden?
 
Je zal ook de nodige codecs zoals divx/xvid enz.nodig hebben.
Virtualdub zal deze automatisch herkennen.
Check de aanwezigheid hiervan adh van gspot.
En waarom srt omzetten naar ssa.
Die stap kan je al overslaan, daar er ook pligins beschikbaar zijn voor srt files voor virtualdub.
 
ondertiteling

Ik moet dus codecs toevoegen, maar waar vind ik die en hoe voeg ik die toe? Ik doe dit voor de eerste keer vandaar.

Ik had het ook al geprobeerd met VLC media player maar daar was de ondertiteling veel en veel sneller dan de film zelf Hij liep een half verhaal voor na 6 minuten. Dus nu probeer ik het met virtual dub.
 
Ik heb al een codec gevonden. En ik krijg de foutmelding niet meer en kan nu de fil zien.
Ik klik op video/filter en dan subtitler.vdf. Dan krijg ik een schermpje te zien met de ondertiteling, die voeg ik ook toe en dan Ok. dan start ik de film. Echter dan zie ik wel de film maar niet de ondertiteling.

Ik doe dus nog iets niet goed.


Ik gebruik hiervoor wel de handleiding van Extra dvd.nl
 
stuur mij een prive bericht met je email adres, dan stuur ik je de juiste subtitle plugin.
Wat betreft het synchroniseren van de subs, kun je het beste subtitle workshop gebruiken.
 
Gisteren las ik op een ander forum een tip om het programma Convertx to dvd tegebruiken. Ik moest dan de film in het programma laden en op onderbtitel klikken. (Daar stond er natuurlijk geen in.)Maar op die plaats kon ik mijn ondertitel zetten . En dan gewoon converteren en gelijk branden in een handelijk.

Was een goed idee maar de subtitel loopt niet synchroom. Na een uur film is de ondertitel alk klaar.

Maar de volgende keer probeer ik het weer zo.

Maar ik heb ergens een programma gezien waar in je de film laad en dan zie je de ondertiteling meelopen. Rechts onder heb je een rode en groene knop. Misschien moet ik dat hebben.
Beide bestenden zijn trouwens in AVI formaat.

Ik heb het al geprobeerd met verschillende workshops trouwens maar geen een lukt met deze film. Misschien moet ik een andere ondertilteling zoeken. Het is voor Taxi 2004 met Queen Latifah.

P.s. Een prive berichtje versuren is alleen voor verenigingsleden. Echter verenigingsleden kunnen mij wel een berichtje sturen.

Groetjes Kees
 
stuur mij een prive bericht met je email adres, dan stuur ik je de juiste subtitle plugin.
Wat betreft het synchroniseren van de subs, kun je het beste subtitle workshop gebruiken.

Ik heb een ondertiteling met een avi bestand gesybnchroniseerd in subtitle workshop. nu wil ik het opslaan als een avi bestand (dus de ondertiteling aan het bestand toevoegen/samenvoegen). Mischien ben ik kippig maar ik kan alleen het gewijzigde ondertitelbestand opslaan maar ik vind geen optie om het samen te voegen tot een (nieuw) avibestand.

Bestaat die optie?
 
subtuitle workshop is echter en louter alleen voor het bewerken van de subs.
Het samenvoegen moet je doen met bijv. virtualdub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan