Bepaald deel uit picture knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Iemand een idee hoe je een bepaald deel van de foto, bijvoorbeeld een persoon, boom etc. uit een al bestaand plaatje kan knippen? Moet dit pixel voor pixel of zijn er betere manieren?

Ik heb zelf de volgende programma's:

- MX Fireworks
- CS2 Photoshop
- Paintshop Pro

Gebruik Windows XP en heb dus geen Apple/Mac Osx

Edit: zie dat die in het verkeerde forum is geplaatst, misschien kan een van de moderators hem even verplaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Ja gewoon selecteren met zo'n lasso ding, of met een ScreenShot (ScreenHunter gratis en snel)programmatje dat deeltje eruit halen, dat zijn de simpelste manieren denk ik.

Er zijn vast wel proffesionele dingen, iemand? :eek:

Nou ja ik bedoel als je gewoon een stukje eruit moet hebben snel moet je even die bovenste simpele dingen toepassen.
 
Het mooiste [en beste] resultaat krijg je met de "extract" tool [onder "filters"] in Adobe Photoshop CS2... Het kost wel wat meer tijd dan de lasso tool [die ook alleen maar goed werkt als er genoeg verschil is tussen hetgeen je wilt verwijderen en de omgeving].
Vergroot het plaatje een paar maal, ren er met de cursor omheen, markeer, werk de randjes bij... en klaar.... Ongeveer 5 minuten voor een keurig resultaat....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan