van avi naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimbo13

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
30
hallo allemaal,

ik denk dat jullie dit al vaker hebben gehoord maar ik snap er niks van:eek:

ik heb een film gedownload (met de extensie .avi) ik heb hem met TMPG encoder omgezet naar MPEG maar nu heb ik gehoord dat een MPEG extensie het niet op alle DVD-spelers doet...
dus nu wil ik eigenlijk bij de film de extensie .DVD (daar heb ik van gehoord dat-ie het dan wel doet in de DVD-speler:) )

maar dan het volgende: ik heb de ondertiteling van de film er ook bij gedownload en nu wil ik die ondertitels bij de film invoegen:(

En er dan ook nog een menu bij :)

Dus de vragen: hoe krijg ik een .DVD extensie achter de film?
hoe krijg ik de ondertiteling bij de film ingevoegd?
en hoe krijg ik een menu bij de film?

alvast heeel erg bedankt:cool:

greets pimbo
 
en voor ondertiteling:

1. Eerst download je de K-lite Codec Pack 2.27 (Full) (in de setup: DirectVobSub aanvinken)

2. Dan zet je het .srt (ondertitel bestand) in de map van de film (met de zelfde bestandsnaam als de film)!

3. Bij: Start -> Programma's -> K-Lite Codec Pack -> Configuration -> DirectVobSub, kan je eventueel de ondertitels aanpassen (grootte, randen, kleur etc).

4. Zet het AVI bestand om nu met behulp van Winavi Video Converter om naar DVD formaat (de subs worden er nu automatisch in gebakken!)

5. De aangemaakte bestanden in Nero (VIDEO DVD mode) branden.
 
Nee joh! Een makkelijker programma is X to DVD! Kan je gewoon Avi toevoegen en SRT toevoegen, hij maakt automatisch een menu en die kan je aanpassen...

Scheelt veel meer tijd en werk...!

Klik op convert en de DVD bestanden komen in een map op je computer te staan, en in het programma zit ook een Brand optie... Kortom wanneer er een Dvd in de dvd burner zit brand ie hem ook gelijk

Overigen Pimbo, Deze vraag heb je al in een ander topic gesteld...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan