hoe film van pc op DVD plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
Berichten
181
hallo,
Ik heb twee films gedownload op mijn pc. Nu wou ik deze graag op een dvd zetten maar geraak er maar niet aan uit hoe ik dit moet klaarspelen...
De ene heeft als extensie .jpg en de andere .avi

Ik had dit geprobeerd met NeroVision Express 2 maar krijg volgende melding :"uw compilatie kan niet op dit type schijf worden geschreven. voer een schijf van het juiste type in of pas de instellingen van uw compilatie aan om ze compatibel te maken met de huidige schijf".

Op mijn pc staan o.m. volgende programma's :
NeroVision Express2
Nero StartSmart
AnyDVD
CloneDVD
Windows MediaPlayer versie 11.05...

Kan er iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen (in eenvoudige stappen ... please !) of misschien heb ik geen goed programma om een dvd te branden ??? Heb dit nog nooit gedaan en ken er hoegenaamd niets van....

help !
 
Een jpg is geen film maar een afbeelding.
De avi moet je gewoon kunnen branden met Nero vision express.
 
sorry had mij vergist het is niet .jpg maar .mpeg.

Heb nog 's geprobeerd met Nero Vision Express 2 maar het wil niet lukken.

Ik kies toch voor :
CD maken dan VIDEO CD dan video bestanden toevoegen en Branden
(verschijnt er : acties : bezig met aanmaken menu's en transcodeerstromen. Bezig project op schijf te branden)

Daarna krijg ik weer de melding "uw compilatie kan niet op dit type schijf worden geschreven...enz"

Dan heb ik geprobeerd in nero Smart Data cd (maar mijn computer reageerde op een bepaald moment niet meer !)

Wat doe ik verkeerd ??
 
Probeer het eens op een dvd te branden.
 
het schijfje waarop ik heb proberen branden is DVD+RW 4,7 gb (1-4x speed)
 
Hoi !

Dan moet je ook niet kiezen voor: CD maken, maar DVD !

Greetz,

Harry.
 
het is me gelukt. :thumb: Heb een CD RW in de pc gestopt en gekozen voor Video-CD branden en het werkt. Kan het ook afspelen op mijn DVD speler en bekijken op tv (daarom dat ik dacht dat ik het op een DVD+RW moest kopiëren wou ik het kunnen afspelen op mijn dvd speler.... maar blijkbaar toch niet)
Maar wou toch nog vragen :
als ik er een DVD+RW instop en kies voor DVD te branden dan kan ik mijn film opgeslagen op mijn pc niet naar het kadertje slepen in Nero. (als ik dan op mijn mapje klik waar de film instaat is het blanco....) hoe komt dit ???
Het filmje dat ik nu op cd heb gekopieerd is nu wel met extensie .mpeg. Lukt het filmpje met .avi dan ook ?
 
hallo,
Hééééééél hartelijk bedankt voor de goede tips. Die links heb ik vluchtig bekeken en vind ze uitermate handig en héél goed (duidelijk) uitgelegd. (vooral voor een pc dummie als ik :eek: )
Hiermee zal het nu wel lukken en zal me er de komende dagen wat verder in verdiepen. Ik sluit mijn topic af.
Nogmaals bedankt hoor !!!!!!!;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan