Modem direct delen tussen twee computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

MickArts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Berichten
4
Misschien een hele stomme vraag.
Kan ik vanaf de externe speedtouch modem een splitsing maken zodat alle twee de pc's met een usb kabel aan de modem verbonden zijn zodat ze ook allebij moeten inbellen voor een verbinding?
Dit vraag ik omdat ik met een utp kabelverbinding een hele slechte of geen verbinding heb op de pc die via het netwerk en niet direct is verbonden.

Groeten Mick
 
Dat zal niet gaan helaas, je zult dan voor een modem met routerfunctie moeten gaan.
Of je pc als proxy laten fungeren, je pc moet dan wel altijd aan staan om het internetverkeer te regelen via de usb modem.
 
Bedankt voor het snelle antwoord.
Met router wordt bedoeld, draadloos?
Ik zit hier te springen op mijn stoel, heb na 4 dagen prutsen en lezen en zoeken (en stilletjes vloeken) eindelijk de verbinding weer in orde.
Geen idee hoe ik het uiteindelijk weer voor elkaar heb gekregen maar ben met ip adressen en subnetmaskers in de weer geweest en na menig foutmelding doetie het weer.
Ik gebruik nu weer de utp kabel, is mijn pc met de modem dan de proxy?

Bedankt :thumb:
 
Ik was in de veronderstelling dat je een losstaand Speedtouch (Tompson) usb modem had.
Je hebt zo te horen een ander exemplaar? Wat voor type is het?
 
een losstaand Speedtouch 330 (Tompson) usb modem :confused:
 
Laatst bewerkt:
De Speedtouch 330 is toch gewoon een usb modem? Daar kun je toch geen utp kabel aan verbinden?
Anyway, mocht je twee pc's met het internet willen verbinden via dit modem dan kun je van de hoofd pc (waar de Speedtouch aan vast zit) een proxy-server maken die dan net als een router het internet verkeer gaat regelen.
Dan kan bijvoorbeeld met het gratis Jana server.
Of bijvoorbeeld met een netwerk door middel van crossed utp-kabel, of je daar ook je internetverbinding mee kunt delen weet ik niet, ik heb daar geen ervaring mee.
 
Voor zover ik het begrijp heb ik nu inderdaad een thuisnetwerk met een utp kabel en hiermee delen we ook het internet.
Het werkt nu allemaal weer prima...
 
Hallo, en welkom op Helpmij.
Lees dit eens door, dat zal je waarschijnlijk een stuk verder helpen.
Voor wat betreft je wachtwoord, met ASCII wordt bedoeld alle tekens van het alfabet plus geloof ik ook de becijfering.
Met hexadecimale tekens wordt bedoeld 0-9 en A-F, hexadecimaal zou dus zoiets als 14EaC34F3EB kunnen zijn als wachtwoord, inderdaad een vreemde melding maar probeer gewoon eens zoiets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan