Prog dat muziek op externe pc afspeeld (zonder RD/VNC)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartkoopman112

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
6
Hallo ik zal me even voorstellen ik ben bart,

even onze situatie: 4 laptops met te kort ruimte voor muziek bestanden, 1 server/mediacenter waarop alle muziek staat en die is aangesloten op de Stereo set in de kamer.

Ok, nu ons probleempje, we willen graag muziek in de woonkamer, maar de server is alleen op afstand te besturen. Op het moment log ik in op de server via Remote Desktop en speel dan met een audioplayer de muziek af in de kamer. Maar zodra je RD weer afsluit stopt ook de muziek wat wel erg irritant is. Ik zoek dus een programma dat bijvoorbeeld op de server draait maar dat op afstand te bedienen is.

De server is een P4 3000+ met 1GB geheugen en windows XP Pro.

Alles speelt zich af op een intern netwerkje, het hoeft dus niet over internet.

weet iemand of er een zodanig progje bestaat? en heb je er ervaringen mee? zit je met hetzelfde probleem? laat het even weten

PS, ik weet niet helemaal zeker of ik op het goede forum zit:eek:
 
midi

Hallo..je zit altijd goed p deze site voor vragen
Ik denk dat je best over gaat naar midi om je geluid van pc naar andere pc te sturen.
perfecte muziek comunicatie maar nog veel meer nat.
greets
 
Waarom zou je de server niet direct kunnen besturen? Mijn broer (Captain Schaap op dit forum dacht ik) heeft ook een media center op zijn mediaset in de huiskamer en heeft hem op de tv aangesloten. Werkt perfect. Nu kan hij er ook tv mee kijken en gamen, programma's openemen enz.
 
Laatst bewerkt:
1 server/mediacenter waarop alle muziek staat en die is aangesloten op de Stereo set in de kamer.
Ok, nu ons probleempje, we willen graag muziek in de woonkamer, maar de server is alleen op afstand te besturen.
Waar staat de server, hangt daar een speakerset aan? In welke kamer staat die stereo-set? Niet in de woonkamer?

Als je een lange playlist maakt met al je muziek, die zet je in Winamp en je laat hem de nummers shuffelen, dan hoef je verder toch niets te doen? Ja, de server een keer opstarten, Winamp laden met playlist en shuffelen maar.

NB: en anders je stereo-set uitbreiden met speakers in alle kamers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan