film van videocamera naar pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
60
Hoe krijg ik mijn digitale films (gemaakt met mini DV camera van JVC, dus met digitale casettes) naar mijn laptop?

Ik hoor de gekste verhalen en het moet toch niet zo moeilijk zijn (of wel:confused: ?)

Er moet vast een kabeltje zijn waarmee ik de film op mijn laptop (toshiba satellite) kan brengen?

Anybody?:(
 
met usb 2 kabeltje of firewire en software zoals pinacle,maar er is meer software voor hoor zoals ulead
 
Bertus bedankt!

Ga morgen een usb kabel kopen, uhm, nog 1 vraag: waarom pinnacle of ulead?

Ik ben al tevreden met MovieMaker, of zijn deze programma's noodzakelijk?
 
movie maker kan ook hoor ,maar die andere schoten me te binnen,is niet noodzakelijk
 
Bertus bedankt!

Ga morgen een usb kabel kopen, uhm, nog 1 vraag: waarom pinnacle of ulead?

Ik ben al tevreden met MovieMaker, of zijn deze programma's noodzakelijk?

Eén ding moet je vooral niet doen en dat is software van pinnacle (studio 10.X) kopen, als movie maker doet wat je ervan verwacht, blijf er dan bij. Mocht je t ooit te beperkt vinden in gebruik en er zal wel een dag komen dat je iets meer wil dan het simpele knip en plakwerk, probeer zeker Magix videodeluxe of premiere elements eens. Zowel adobe als Magix hebben zich al bewezen in stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid (Premiere elements is iets ingewikkelder in gebruik) maar zeker niet studio 10. Ga de montage fora er maar op na, niks dan doffe ellende. Alhoewel het programma zeer gebruiksvriendelijk is en probleemloos werkt bij veel gebruikers stikt het ook van meldingen en reacties van mensen die het éne probleem na het andere vaststellen. Het is niet voor niets dat studio 10 continue updates moet uitbrengen om bugs te verhelpen maar soms verergeren ze t probleem.
Dan ben je nog altijd beter af met moviemaker :)
 
Hangt ervan af welke type camera hij heeft uiteraard, maar klopt wel dat firewire de standaard is en ook betrouwbaarder. Heeft ie enkel een usb aansluiting dan rest je weinig anders dan een usb2 kabeltje te gebruiken. Ik heb er wel geen ervaring mee maar bij usb is het ook belangrijk dat je pc/laptop usb2.0 heeft en niet het oudere type 1.0 omdat dit te traag is om te capturen volgens mij.
 
heeren,

Bedankt voor alle hulp.

Ik heb enkel USB maar ga firewire aanschaffen en ik heb bij de betere fotozaak al een kabel gezien die past op mijn camera met aan het andere uiteinde een firewire.

Nogmaals bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan