Tijd op Computer Gaat terug naar 2003??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
165
hallo,

ik heb een vraagje, ik heb een computer maar elke keer wanneer die opnieuw opstart gaat de tijd terug naar 1 januari 2003 en de tijd ook naar 00:00.
ik meot hem dan elke keer opnieuw instellen om op msn te komen enzo.
maar hoe kan ik de tijd laten staan. heb al geprobeerd aan te vinken 'tijd synchroniseren aan internet tijd'. maar het blijft hetzelfde hoe kan i de tijd behouden want het is behoorlijk irritant????:confused:
 
Dit kan te maken hebben met de batterij op je moederbord die leeg is (of stuk). De batterij zorgt er voor dat de instellingen in de cmos bewaard worden, ook de tijd. Elke keer als je opnieuw opstart worden de instellingen dus gewist.
 
Laatst bewerkt:
jup

dat kan als je pc geproduceerd is in 2003 en de batterij is stuk gaat hij alke keer terug naar de startijd ( ff kast opendoen en nieuw batterijtje plaatsen)

groetjes
 
maar ik heb deze pc net een halfjaar,
maar ik heb nog wel een batterij uit een andere computer (gewoon die zilveren knoopachtig) maar maakt het uit welke batterij zijn er nog verschil in??
 
Maakt geen verschil normaal. Je kan dat proberen en als het opgelost is weet je dat het daar aan lag, anders moet je verder zoeken :confused: Maar ik ben er bijna zeker van dat daar het probleem ligt.
 
Als ik jou was zou ik een nieuwe erin doen, anders zit je misschien over een paar maanden weer met een lege batterij :D en zo duur zijn die batterijtjes niet :)
 
oke, maar ik heb er nog 3 liggen ofzozo.
maar hoe heten die dan. ik bedoel wat moet ik vragen ide winkel en waar kan ik ze kopen?

er zit dus geen verschil in?
 
het is gewoon een knoopbatterijtje, als je dat vraagt in een gemiddelde pc zaak zullen ze al genoeg weten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan