Ondertiteling vertragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Berichten
165
hallo, ik heb een vraagje.
ik heb ondertiteling toegevoed bij een film (virtualdub) maar de ondertiteling gaat 4 seconden te snel dus ik lees al de ondertiteling voordat het gezegd word, hoe kan ik de ondertiteling vertragen? of moet ik een nieuwe ondertiteling downloaden?
 
Bron: Extradvd.nl

V: De ondertitels lopen niet synchroon met de film. Wat moet ik doen?

A: De ondertitels die je maakt of download moeten op dezelfde framerate draaien als de film. Als de ondertiteling is gemaakt met een framerate van 25fps en het is voor een film van 29.97 fps dan zal de ondertiteling telkens een beetje later verschijnen. Converteer de ondertiteling met Subtitle Workshop naar de juiste framerate. Te downloaden op de downloads site. Echter je weet vaak niet wat voor framerate de ondertiteling draait. 23.976 fps; 25 fps of 29.97 fps? Dit moet je zelf uitzoeken, door telkens te testen.

Nu kan het ook zo zijn dat de ondertiteling met een vaste tijdsconstante te laat of te vroeg begint. Bijvoorbeeld: telkens 2 sec te laat. De framerate is hier goed, je hoeft nu alleen maar een delay in te stellen van -2 seconden. De ondertiteling loopt nu gelijk.

Lastig is als je een delay hebt en een verkeerde framerate samen in één ondertitel. En als de maker van de ondertitel, de ondertitel verkeerd hebt gesyncroniseert, dan wordt dit dus een vervelende klus, om alles goed te krijgen.

V: Ik heb een DivX film in twee delen en één ondertitel bestand. Wat te doen?

A: Deel de ondertiteling in tweeën m.b.v. Subtitle Studio of Subtitle Workshop. Beide te downloaden op de downloads site. Door de .avi film te openen in bijvoorbeeld Subtitle Studio, krijg je informatie wanneer de ondertitel moet eindigen en waar dus geknipt moet worden. Vaak loopt de 2e helft net niet goed. D.m.v een delay kan je de 2e ondertitel juist laten lopen met de film.

KLIK HIER voor de downloads.
 
bedankt voor de info, maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik dan die delay van 4 seconden kan verhelpen. ik weet niet waar k dat moet doen. ik bewerk de ondertiteling met SubRip, en de video met virtualdub. maar waar kan ik dan de vertraging bewerken??
 
bedankt voor de info, maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik dan die delay van 4 seconden kan verhelpen. ik weet niet waar k dat moet doen. ik bewerk de ondertiteling met SubRip, en de video met virtualdub. maar waar kan ik dan de vertraging bewerken??

klik :cool: :cool: :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan