Wat houdt de Bitverwerkingssnelheid in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotoman21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Berichten
2
Ik wil wel eens weten wat de bitverwerkingssnelheid nu eigenlijk inhoud.

Vaak kom ik via een P2P programma een Mp3 in bijvoorbeeld 128 Kbs tegen die ik dan edit en als 320Kbs op sla m.b.v. Nero waveditor.

Is dit goed?
Heeft dit nut?
 
kbps is de geluidskwaliteit van de mp3 speler...

hoe hoger... hoe beter de kwaliteit het is...

als je via p2p muziek download... en je edit het naar 320 kbps zal het niet veel uitmaken want je kan niet van een mp3 de kwaliteit verbeteren ( tenzij je bv de orginele cd hebt )

128 kbps is gewoon Audio CD kwaliteit...

als je in de muziek bussines zit bijvoorbeeld is het natuurlijk beter als je 320 kbps hebt.

overigens is de mb van een 128 kbps kleiner dan dat van een 320 kbps.

En als je ook goed oplet... de mb van een 128 kbps zegt veel over de duur van een mp3.

Bijvoorbeeld als een mp3 iets van 3 mb is en het is 128 kbps dan duurt die liedje 3 minuten. is de mp3 iets van 4 mb en het is 128 kbps dan duurt die liedje 4 minuten...
 
Editten: Die handeling heeft totaal geen toegevoegde waarde, is dus nutteloos.....
128 kbps is aardige kwalitiet voor een iPod of ander draagbaar usb apparaat, maar hoe hoger de bitsnelheid, hoe beter de kwaliteit... Als er eenmaal zoveel informatie uit het bestand gehaald is [dus een MP3 met lage kbps hebt gemaakt] kun je die info niet meer terugtoveren door daarna de kbps weer te vergroten.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan