audiorippen tot mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

renaultmen

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Berichten
53
Ik heb geprobeerd de audio van een dvd over te zetten naar mp3. Dit is gebeurd met het programma Imtoo dvd ripper platinum 4. Maar ik ben niet tevreden over de mp3 kwaliteit.
Het geluid knettert steeds een beetje bij bepaalde instrumenten! Zijn er betere programma's die het orginele geluid perfect overzetten naar mp3.

Als het mp3 bestand te groot is voor een audio-cd, kan ik deze dan ook splitsen over 2 cd's.
Mijn audiobestand is van een concert, dus het eerste bestand is meer dan 1000mb.

Bedankt voor uw aandacht.
 
http://www.blazemp.com/convert_dvd_audio.htm

probeer deze anders even...

en... als je audio muziek op een cd wil gaan branden zegt 1000 mb niet veel...

Audio CD gaat niet in MB maar in hoe lang de muziek duurt...

Dus een normale cd neemt iets van 80 minuten aan muziek aan... ook al is de liedje 1000 mb of hoger...
 
en... als je audio muziek op een cd wil gaan branden zegt 1000 mb niet veel...

Audio CD gaat niet in MB maar in hoe lang de muziek duurt...

Dus een normale cd neemt iets van 80 minuten aan muziek aan... ook al is de liedje 1000 mb of hoger...

Mmmmmm, dat klopt niet helemaal, maar de TS(hoop ik) en ik begrijpen wat je bedoelt.
Ook een audio CD heeft maar een beperkt aantal MB's.
Dat een brandprogramma het in minuten aangeeft, is alleen maar makkelijker voor de gebruiker, anders blijf je switchen van het een ene naar het andere scherm.
 
Laatst bewerkt:
... en een liedje is +/- 40 MB, dus je krijgt er iets minder dan twintig op een CD (als die CD een volume heeft van 700MB). Uiteraard ligt het eraan hoe groot je liedjes zijn... Een Audio-CD gaat dus wel degelijk in MB's.
 
... en een liedje is +/- 40 MB, dus je krijgt er iets minder dan twintig op een CD (als die CD een volume heeft van 700MB). Uiteraard ligt het eraan hoe groot je liedjes zijn... Een Audio-CD gaat dus wel degelijk in MB's.

Bedoel je "winkel"-kwaliteit? Want de gemiddelde MP3 (bitrate 128/300?) haalt de 40 MB bij lange na niet natuurlijk.
 
Bedoel je "winkel"-kwaliteit? Want de gemiddelde MP3 (bitrate 128/300?) haalt de 40 MB bij lange na niet natuurlijk.
Ik heb het helemaal niet over MP3's, ik heb het over liedjes op een audio-cd (en bijgevolg over WAV). Lees nu toch eens.
:mad: :mad: :mad:
 
Offtopic posts verwijderd, hou het ontopic vanaf nu.
 
Ik heb het helemaal niet over MP3's, ik heb het over liedjes op een audio-cd (en bijgevolg over WAV). Lees nu toch eens.
:mad: :mad: :mad:

Originele vraag:
Ik heb geprobeerd de audio van een dvd over te zetten naar mp3

Jij reageert:
Daarna kun je het eventueel nog verknippen met mp3directcut.

Daarna met:
... en een liedje is +/- 40 MB, dus je krijgt er iets minder dan twintig op een CD (als die CD een volume heeft van 700MB). Uiteraard ligt het eraan hoe groot je liedjes zijn... Een Audio-CD gaat dus wel degelijk in MB's.

Hoe moet ik in vredesnaam kunnen ruiken dat je het nu niet over MP3's hebt?! Ik zou dus nog steeds graag antwoord willen hebben op mijn origineel gestelde vraag.
 
Misschien omdat A.J. tussen die posts die jij quote begonnen was met het spreken over een audio-cd?

Ik bedoel dus GEEN mp3's in winkelkwaliteit, maar ik bedoel dus de liedjes die het brandprogramma uitvoert naar de audio-cd.

Heel het principe:
  • Je hebt een bestand in MP3-formaat (bitrate 128, 192, 320... of variabel).
  • Je gooit die MP3 in een Audio-compilatie in je brandprogramma.
  • Om ervoor te zorgen dat je CD-speler je muziek snapt, worden je MP3's omgezet naar WAV-bestanden, maar die WAV-bestanden zijn tien keer groter.
  • Omdat die bestanden zo groot zijn, kunnen er maar twintig op een schijfje van 700MB.
Extra info:
  • Als je daarna je Audio-CD in je computer stopt, zie je dat er enkel CDA-bestanden (CD Audio) op staan. Deze dienen als een soort van link naar de WAV-bestanden op je CD.
  • Met een ripper kun je CDA-bestanden (en dus eigenlijk WAV-bestanden) opnieuw omzetten naar MP3tjes om ze op je pc te kunnen luisteren.
  • Vergeet nooit dat als je eenmaal je bitrate voor je mp3tjes hebt gekozen, je aan die kwaliteit gelimiteerd bent en bij het opnieuw omzetten naar WAV de kwaliteit NIET opnieuw beter wordt.
  • Dat was het zowat...
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Waarom ik het vroeg was omdat je zei "Een Audio-CD gaat dus wel degelijk in MB's.", en brandprogramma's rekenen óf in minuten (als het om een echte audio CD gaat) óf in MB's als het om een data CD met audiofiles gaat, zoals je zelf weet.
Vandaar mijn vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan