2 modems 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Is het mogelijk en zo ja hoe dan?

Ik heb een kabel aansluiting van UPC: internet komt binnen in een com21 modem en gaat vandaar naar een linksys WRT54G router. Die heeft 4 poorten en er zitten nu ook 4 pc's op aangesloten.
Modem: 213.xxx.xxx.xx router: 192.168.1.1 (gateway) de pc's via DHCP 192.168.1.xxx

Deze week krijg ik op het kabeltje van de KPN een ADSL aansluiting. Daarvoor heb ik een speedtouch 718 v4 WL gekregen. Dat modem heeft ook 4 poorten (het is een multi pc modem)

Ik hou UPC nog een tijdje aan en de vraag is kan ik die twee zaken aan elkaar knopen?

Ik heb ergens iets gelezen wat ik niet helemaal snap

een 2e router tussen de UPC geknoopt. Speedtouch 192.168.1.1 gemaakt, een 2e routertje 192.168.1.2. Standaard gateway is .1 (=adsl)

Kan iemand mij hepen aub?

Alvast heel erg bedankt.
 
Zomaar op die manier een 2e router erbij knopen gaat volgens mij niet.
Maar waarom heb je de 2e verbinding nog nodig? (upc)
Ik heb eenzelfde situatie
2 dagen geleden solcon adsl + voip aangesloten.
Upc blijft tot 4 febr. dan loopt contract af.
Ik heb op 1 pc nog chello lopen, om 1 en ander te verplaatsen, maar is niet echt nodig.

Op adsl heb ik wat gespeeld met email instellingen betreffende de oude mails van chello.
Servers inkomend laten staan, en uitgaand omzetten naar je nieuwe provider.
Dan kun je de oude emails blijven gebruiken totdat chello afgelopen is.

Dus: waarom heb je de oude verbinding nodig?
 
Dus: waarom heb je de oude verbinding nodig?

Ik heb UPC nog niet opgezegd dus die is zeker nog 1 maand (opzegtermijn) actief.
Ik heb vanaf woensdag ADSL van Speedlinq. Nadat ik het heb aangevraagd ben ik op tweakersforum gaan lezen over SL en daar blijkt dat die verbinding soms wel eens wil wegvallen. Datzelfde geldt overigens voor UPC ook (is mijn ervaring)

Ik wil dus even de kat uit de boom kijken met die ADSL en als ik die UPC dan toch nog een maand heb........ dus vandaar de vraag.
 
Ok, laat in dat geval de modem van upc aan staan, en koppel de kabel naar de router los, en maak die vast aan de adsl modem.
Valt dan de adsl weg, dan steek je de kabel even terug nar upc.
Moet lukken. Op je pc dan (op buroblad) paar maal op F5, en voila, een nieuw vers ip-nummer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan