Hoe beeld groter maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Na lang heen en weer heb ik nu eindelijk een opname gemaakt met een Sony Digital8 Handycam TRV140E (met digitale bandjes),die opgeslagen met bijgeleverde Sony "Pixela" software en daarna op DvD gebrand met "Apollo MPEG to DvD Burner" V.2.6.0 hetgeen allemaal perfect lukt en ook afspeelbaar is op de gewone DvD player/TV.

Maar het is slechts een klein beeld van zo'n 320x2.. ipv. een volledig scherm en ook de
beeldkwaliteit is relatief slecht daar waar de originele tape nagenoeg studiokwaliteit heeft.

Hoe krijg ik die goede beelden ook perfect op zo'n DvD schijfje,moet toch kunnen denk ik,alles is digitaal,of niet !
Wat doe ik fout

Alle hulp welkom
Groet
Eric
 
Waarschijnlijk heb je geen rekening gehouden met de instellingen wanneer je je film aan het generenen was. Ik ken jou programma wel niet maar ik gebruik pinnacle studio. Wanneer ik een film wil genereren (laatste stap) moet ik nog verschillende instellingen juist zetten (vb: HD, lage kwaliteit, 680 op 460,...).ik zou dus het programma eens goed verkennen naar de mogelijkheden of de "help" raadplegen.
 
Als je opnames hebt gemaakt met Sony Digital8 Handycam TRV140E moet je deze beelden eerst in je pc krijgen. Dat doe je door ze te "capturen" Het programma moet dan ingesteld staan op de juiste grote van het beeld ( 720x 576). Daarna kun je je beelden bewerken in een programma als bv pinnacle. Pas daarna kun je ze op een DVD branden maar ook daar zijn weer verschillende programma's voor.
Met een prog. als pinnacle kun je capturen- bewerken en een dvd maken. Er zijn ook gratis programmas zoals virtual dubb maar daar kun je geen dvd mee maken. Ik ken het prog Pixela niet maar als dat bij die camera zat moet het daar ook mee lukken. Let goed op die 720 x 576......
 
Heb intussen geprobeerd via het Sony Pixella proggie en ook de VirtualDub gedownload en steeds blijft het bij dat klein scherm van 320x240.

Virtual Dub geeft een foutmelding als ik 720 x 576 instel en zegt dat het capturing device dit formaat niet ondersteunt .

Dan maar een Pinnacle Studio 9 aangekocht,doch helaas ook weggegooid geld want eveneens daarin is het op klein beeldformaat en als afgespeeld vanaf de PinnacleDvD op TV is het een zeer slecht beeld.

En als ik mijn Digital8 filmpje rechtstreeks afspeel op TV lijkt het wel een studioopname !!!
:confused:
Er moet toch een mogelijkheid zijn om die uitmuntende kwaliteit die op dat Sony digibandje staat op een Pc of Dvd te krijgen met behoud van de grootte enzv.....

Of heeft dat iets te maken met het feit dat ik door USB stream werk ?

Alle verdere hulp welkom
Groet
Eric
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb nou nog eens alles doorgepluisd en ik krijg geen één proggie zover dat ie mijn Digi8 film op de Pc krijgt in 720 x 576 ,keer op keer blijft dat 320x240.
Ligt dat dan toch aan mijn Sony Digital8 Handycam TRV140E hetgeen ik moeilijk kan geloven.
Graag had ik toch wel een reactie gehad over het feit dat ik de Handycam aansluit via Stream USB,hoewel het niet anders kan bij mijn camera.

Groet
Eric
 
Heb intussen nog wat rondgeneusd op't Web en denk dat het probleem van mijn klein beeldformaat toch te wijten is aan de USB stream waarmee de Sony de beelden naar Sony's Pixella software stuurt,ik lees hier en daar op US sites over Firewire PCI cards en IEEE 1394 I-link kabels e.d maar dat zijn allemaal dingen waarvan ik niets van af weet.

Dus nogmaals deze vraag en hopen op een reactie.
Hoe kan ik nog de Hi8 beelden van de Sony op de PC krijgen zonder dus via de bijgeleverde USB kabel/USB stream,hetgeen ook meer bedoeld is veronderstel ik om de Sony te gebruiken als Webcam.

Ben benieuwd
Groet
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan