MOD-files omzetten naar Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

DickBos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Berichten
1
Beste forumleden...

Samengevat heb ik dus dezelfde problemen met mijn JVC camcorder. Ik heb een JVC GZ-MG21E. En natuurlijk ook de MOD-files..!! Belachelijk dat er geen gebruik gemaakt voor MPEG, maar goed... Ik ben dus ook op zoek naar een MOD-MPEG converter, want...

1. Deze camera heeft geen FireWire-aansluiting, maar alleen USB
2. Het bijgeleverde programma Cyberlink Power Director herkent bij <Vastleggen> de camera niet.
3. Pinnacle Studio, versie 9, kan alleen met FireWire overweg... dat helpt dus ook al niet
4. Het wijzigen van de extensie .MOD in MPG helpt daarbij niet. Ik kan de files wel afspelen (met geluid) maar niet bewerken in studio.
5. Dan heb ik ook nog WIN-DVD creator. Dit programma kan de MOD-files wel bewerken, als ik de extensie wijzig in MPG, maar kent geen uitvoer naar MPEG-bestanden, alleen naar DVD (of Video CD). Dus daar kom ik ook nix verder mee.

Blijft alleen nog de vraag over: Waar vind ik een goede MOD - MPG - converter...?? Als iemand er eentje weet... heel graag..!!!

En anders is er nog maar 1 oplossing over... dan breng ik de camera terug, want om op deze manier in de praktijk te moeten werken met video... is dus drie keer niks! Fantastisch... JVC... ga zo door... als je wilt dat ik never meer iets bij hun koop..!!
 
Welkom bij Helpmij.

Ik heb je vraag uit een andere vraag 'gevist', het is beter als het een oude vraag betreft niet 'mee te liften', dat is voor niemand duidelijk.
 
Ik ken een proggie !

en ik heb het zelf heel hard gezocht ! Ook getest en ben er tevreden van. Hopelijk hebben veel mensen iets aan dit proggie. Hier een link : YEAH
 
Mod omzetten in MPEG2

Je kunt een MOD file converteren met Movavi Video Converter of AVS4YOU naar mpeg2, maar deze programma's zijn niet gratis. De proefversie van Movavi converteert maar 80% van de scene en AVS4You zet een merk midden in het beeld. Het werkt wel!
Ulead VideoStudio 11.5 Plus kan ze wel aan en dit programma kun je 30 dagen gratis proberen. Succes.
 
Help

Hoi GRrrrrr.... Ben beetje behoorlijk gefrustreerd!!!!
HET LUKT ME VOOR GEEN METER!!!!
Ik heb net dit forum gelezen en wou paar mensen prive berichten sturen.Helaas kan dat niet.
Ik zou heel graag antwoord willen weten van Dick Bos hoe hij nou voor elkaar heeft gekregen met MoD files naar Mjeg / AVI ..

Ik heb paar maanden JVG Everio MG 135 gekocht.Ik was erg blij mee.Ik heb meer dan 8 uren film op de harde schijf.Van de camcorder dus.
Nu wil ik bewerken met filmpjes van trouwerij en vakantie.
Dus had ik Pinacle Studio versie 12 gekocht.
Dat werkt natuurlijk weer niet.
zo te lezen van dit helmmij.nl Hadden meerder mensen problemen mee onder ander Esta. En dergelijke...
Als zo door gaat.Wil ik ook een andere camcorder kopen!!Maar die 8 uren filmpjes wil ik wel graag bewerken!!!!!!!
Ik kan dat gewoon niet geloven!!
Als ik dat geweten had.had ik het nooit gekocht!Maar juist omdat een goede merk is dacht ik wel dat het wel goed zal komen.Niet dus..
Ok Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben.

Ik ga ook even aparte vraag maken in de hoop op een reactie.
Ieder geval bedankt!.
 
Hoi

Ik heb hetzelfde probleem met everio gz-mg 60. heb nu programma magix video deluxe 2008 gekocht. Hij herkent nog steeds de camera niet dus 1,2,3 overzetten gaat niet maar als je eenmaal de bestanden op de pc heb staan, dat kan via je usb, kan je ze wel bewerken om een leuke dvd maken. kosten, 50 euro. Leuk bewerkingsprogramma. Op de site kan je hem ook (volledig) uitproberen gratis voor 30 dagen. Dan ben je in ieder geval van die 8 uur film die je hebt klaar.

Gr. Debby
 
De MOD. files haal je binnen met het bijgeleverde programma van JVC of via de Windows verkenner en kopieer ze naar je pc. Open dan Video deluxe en kies voor import. Daarna kun je de bestanden het programma binnenhalen en oe tijdlijn slepen. Mijn tip; zodra de beelden op de tijdlijn staan de hele boel als een .AVI exporteren omdat het avi formaat beter en gemakkelijker te verwerken is. Dan kun je lekker aan de slag! En anders lees ik het hier wel weer.
 

Bijlagen

  • JVC MOD.jpg
    JVC MOD.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 331
Laatst bewerkt:
Omzetten mod naar 16:9 mpg

Je kunt hiervoor het progje sdcopy voor gebruiken, het is gratis. Google maar op sdcopy en je vind vast wel een downloadlokatie..
 
convert .mod files to mpeg2

I always use format factory. Free to all and does the job. Just select the source files and on you go. You can also set aspect-ratio to 16:9 and resolution to hd..
 
gooi er 23 euo tegenaan en koop Alive video converter. Bouwt razendsnel je mod bestanden om naar welk ander gewenst formaat dan ook, dus ook mpg2.

http://www.alivemedia.net/videoconverter.htm

succes

henk

Hoi Henk,

Ik was van plan om de alive video converter te kopen. Nu had ik eerst de free trial geprobeerd en dit lukte voor een gedeelte in windows movie maker want ik had wel geluid (audio) maar geen beeld. Als ik alive video koop zit er dan wel beeld bij als ik het wil bewerken in movie maker?

Vriendelijke groet,

Egbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan