quicktime-filmpje met 6 talen tegelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

razortje

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Berichten
85
Ik heb een handleiding cdrom weten te bemachtigen van mijn brommer. Nou staan er een aantal nuttige filmpjes op die cdrom over het motorblok (reviseren, dingen vervangen etc..)

Nou wilde ik die filmpjes op me computer zetten zodat ik ze op m'n telefoon kan zetten. Nou heb ik met veel moeite de filmpjes weten te vinden op de cdrom en weten te kopieren naar me harde schijf (ivm beveiliging).

Maar omdat wanneer je het programma opent, je vanuit dat programma die filmpjes kunt bekijken. Je moet van te voren dan bepalen welke taal je wilt. Dan krijg je uitleg over het filmpje in de gewenste taal.
Nu zag ik aan het balkje onder het filmpje dat het bestuurd werd door quicktime. Die hebben ze dus als het ware geïntegreerd in het complete programma over de brommer.

Maar nu heb ik dus het filmpje los weten te kopieren op mijn harde schijf (.MOV). Alleen wanneer ik het nu afspeel hoor ik de uitleg over het motorblok bijv. in 6 talen door elkaar..:eek:

Als je de filmpjes via het programma opent kan je dus een taal kiezen, het programma haalt dan waarschijnlijk de andere 5 talen automatisch weg. Maar nu wil ik dat handmatig doen en alleen de engelse over laten.


Het is misschien een niet veel voorkomende vraag dus ben benieuwd of jullie zoiets eerder hebben meegemaakt of jullie er raad mee weten :D
Ik hoop het wel:D

Het filmpje is 18,4 MB groot, .MOV file en duurt 1.23 minuten.
alvast bedankt!

edit: Ik heb net gevonden als ik het filmpje afspeel, bij het tabblad 'Movie' -> Get Movie Properties / of CTRL + J .. en dan kan ik informatie vinden over 1: movie, en 2-7 zijn de geluidslagen dan.. (de verschillende talen in dit geval dus..). Kan ik DIE lagen los verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn programma's om audio uit Mov-bestanden te halen, zoals hier. Maar er zijn er meer. Even "shoppen".
 
kijk.. :thumb:

ik wist niet waar ik het moest zoeken maar die tip was voldoende voor mij :D

m.b.v. Super© kan je een filmpje converten, en had nu gevonden dat je meerdere geluidskanalen/lagen eruit mee kon halen.

bedankt!

deze kan wat mij betreft dicht:)
 
Mooi, dat je verder kan. Enne, jijzelf kan de vraag op opgelost zetten, rechtsonder. :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan