Problemen met WMP11 in Beperkte rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antidote

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Berichten
9
hoi,

Ik heb een probleem met de nieuwe windowsmedia player 11. Ik internet zelf altijd in beperkte rechten. Echter ik kan nu geen streaming video via WMP kijken, in administrator rights is dit geen probleem.

Heeft een van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen. hieronder wat gegevens die van nut kunnen zijn om het probleem op te lossen

Firewall: Zone Alarm Security Suite
Browser: Mozilla Firefox --> internet explorer werkt ook niet
WMS: Versie 11

alles compleet geupdate.

Alvast bedankt,

Antidote
 
Ik heb een probleem met de nieuwe windowsmedia player 11. Ik internet zelf altijd in beperkte rechten. Echter ik kan nu geen streaming video via WMP kijken, in administrator rights is dit geen probleem.
Kon het met WMP10 wel dan? Bedoel je met beperkte rechten, dat je het Internet opgaat met een speciaal gebruikersaccount met beperkte rechten? Het is een keus, maar als je in Internet Explorer 7 de beveiliging op normaal (of hoog) zet bereik je bijna hetzelfde. Dus graag wat toelichting.
 
Nee eigenlijk is het probleem al een tijdje, Dus geen ervaring met WMP 10. En het klopt dat ik in een aparte account al mijn werk doe, alleen als ik onderhoud moet doen aan iets gebruikt administror rights. Dit omdat ik het veiliger vind om mij zelf te beperken inclusief elke applicatie en daarbij dus ook virussen en dergelijke. Het is nu simpelweg onmogelijk voor simpele virussen om mijn systeem bestanden te infecteren.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Antidote

P.S. misschien is ook wel handig om te weten dat ik XP pro draai.
 
Tja, dat gebruikersaccount met beperkte rechten is inderdaad veiliger, maar geeft dus ook beperkingen die je niet wilt.
Een streaming video is kennelijk niet toegestaan aan je beperkte account.

NB: misschien is daar meer over te vinden in Systeembeheer, Lokaal beveiligingsbeleid en bij Systeembeheer, Computerbeheer, Lokale groepen en gebruikers.
 
Maar het is natuurlijk niet onmogelijk, op elke publieke netwerk waar je sowieso in beperkte rechten werkt is het ok geen probleem om streaming video te bekijken.

Ik hoor dus nog steeds graag een reactie van iemand wat ik precies moet doen en waar ik op moet letten. Dat ik mogelijk in systeembeheer ergens moet zijn lijkt me aannemelijk, maar wat ik nu precies moet doen???

alvast bedankt,

Antidote
 
Nee krijg geen foutmelding, bijvoorbeeld filmpjes van uitzendinggemist.nl start windows media applet wel op maar het filmpje kan ik niet starten. als ik het in root doe dan lukt het wel. En in internet explorer gaat het precies hetzelfde, net of WMP geen verbinding mag maken. Maar door Zone Alarm kan die niet geblokt worden, als ik hem namelijk uit zet dan maakt dat geen verschil. De windows firewall staat gewoon uit dus daar kan het ook niet aan liggen.

Ik zal op de microsoft website kijken hopen dat ik daar iets vind... maar zal daar dan ook een vraag moeten stellen. Het staat niet in de FAQ!
 
Laatst bewerkt:
Soms wil een site de filmpjes niet draaien, en soms moet je een ActiveX-besturingselement toestaan, via de gele balk bovenin beeld.
Door je antwoord is me nog niet duidelijk wat je bedoelt met"internet explorer werkt ook niet". Start die browser helemaal niet op? En wat bedoel je met in de root werken?
 
WMV filmpjes doen het nooit, andere extensies doen het wel die ik via realplayer kan openen.

vragen:

1) Active-x balk krijg ik nooit te zien, ik betwijfel ook of ze daar nog gebruik van maken(uitzendinggemist.nl)

2) om te kijken of het via een andere browser wel werkt heb ik internet explorer ook geprobeerd. IE7 start dus wel gewoon op maar streaming video kijken lukt ook niet.

3) Root is een administrator right account
 
1. Uitzendinggemist niet, maar genoeg andere wel.

2. Internet Explorer werkt dus wel. Heb je de instellingen al nagekeken van Extra, Internet-opties, Geavanceerd en van Extra, Internet-opties, Beveiliging, Aangepast niveau?
Heb je in WMP11 ook al gekeken in Extra, Opties?

3. Root ken ik als term bij het toekennen van rechten aan een server, niet in verband met een XP gebruikersaccount.

Maar, ik krijg de indruk dat je zelf alles beter weet, waarom maak je niet een extra gebruikersaccount aan met beheerdersrechten en log je daarmee in als je streaming-video wilt bekijken?
NB: Misschien wil iemand anders op Helpmij nog naar je probleem kijken, ik stop ermee.
 
Ik weet niet alles beter, anders was ik hier simpelweg niet geweest...

Maar heb gewoon een probleem, dat ik graag opgelost wil hebben en ik zelf kan het niet oplossen. Dus ben ik hier gekomen om hulp... Daar waar deze site voor bedoeld is, toch?

Maar boing_737 jammer dat je stopt, bedankt iig voor de gegeven hulp!

Hoop dat iemand anders wel een idee heeft...

korte samenvatting:

Ik kan in IE7 en FF2 geen streaming videa kijken via WMP11 in mijn beperkte rechten account. In de opties van WMP, IE7, FF2 en ZA heb geen dingen kunnen vinden die het probleem zouden kunnen oplossen. ook bij computerbeheer heb geen extra rechten kunnen toekennen om het probleem op te lossen.

Ik weet ook niet meer waarna ik zou moeten zoeken, misschien dat iemand anders ideeen heeft ...

Suggesties zijn zeer welkom

Alvast bedankt,

Antidote
 
We beginnen opnieuw..;)
1. Hoe ben je met het Internet verbonden? Uit een ander topic begrijp ik dat je laptop een draadloze verbinding deelt met de buren en dat je PC met een kabeltje verbonden is met die laptop? Is dat nog steeds de situatie?

2. Heb je ook in Extra, Opties, Netwerk gekeken? Zijn de verbindingen in overeenstemming met je Zone Alarm instellingen én met de instellingen van je beperkte rechten account?

3. In een ng van Windows Media ben ik tegengekomen dat het de-installeren van Zone Alarm de oplossing bracht. Probeer eens uit wat er gebeurt als je Zone Alarm verwijdert?

4. Een andere oplossing in de ng was het de-installeren van Microsoft Plus. Heb je Plus?

5. Kijk na of je met de updates voor XP ook Microsoft.NET Framework 1.1, plus een hotfix en versie 2.0 hebt geinstalleerd. Anders ophalen bij Microsoft.

6. Ga in Software, Programma's wijzigen of verwijderen na, of geinstalleerd zijn Windows Media Player 11 én Windows Media Format 11 runtime.

7. De-installeer WMP 11 en controleer daarna of die runtime ook is verdwnen.

7a. Download en sla op in een map: Windows Media Player 11 en installeer WMP11 opnieuw.

NB: zet na de installatie van WMP11 in Extra, Opties, Speler, "Codecs automatisch downloaden" aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan