Meerdere afleveringen op dvd en Nero 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bitchjuh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
4
Hallo allemaal,
vergeef mij als dit een vaker gestelde vraag is maar ik kan het hier niet vinden.

Ik heb 2 seizoenen van een serie op de pc staan en die heb ik van avi naar dvd bestanden geconverteerd. (met winavi)
Nu wil ik dus gaan branden en als ik 1 video ts naar nero gesleept heb kan ik de volgende er niet bij zetten omdat dit ook video-ts (enzovoort) bestanden zijn.
Ik heb Nero 7 en dacht gewoon te gaan fikken.
Hernoemen gaat niet en ik heb elders gelezen over dvdauthor en die heb ik geinstalleerd maar zover ik kan zien kan ik daar alleen mpeg mee openen en bewerken.
Ingewikkelde zaken zoals menu's en dergelijke boeien mij niet zo, het gaat mij erom dat ik gewoon 3 afleveringen op een dvd kan zetten, scheelt me wat geld en dvd's ;)
 
In Nero 7 zit Nero Vision.
Als je daar de avi-bestanden inlaadt en je kiest bij de desbetreffende keuze "Geen menu's", dan wordt er na wat encoderen een mooie DVD gebrand.
 
Dank je voor je antwoord, ik heb helaas geen vision expres, maar ben er mee bezig.
Rest mij nog wel een vraag:
Werkt dat hetzelfde als windvd bijvoorbeeld?
Die heb ik namelijk wel maar ik heb een pentium 3 met een 1000 mghz processor en die vind het niet zo leuk als ik een dvd maak...(ook als ik alle andere processen stilzet)
Ik zoek eigenlijk een manier om meerdere video-ts files in Nero (of een ander programma) te kunnen slepen.
 
Als je avi's maakt van die series, kom je niet onder het encoderen uit en dat is het zwaarste werk voor je processor. Het probleem van gelijknamige VIDEO_TS-files (VOB, IFO en BUP) die niet in Nero burning ROM kunnen, daar zie ik niet zo gauw en oplossing voor. Maar kijk anders eens rond op ExtraDVD. Daar staan diverse handleidingen om van verschillende soorten video-bestanden DVD's te maken.
 
nee, het is andersom, ik maak dvd's van de avi's...
Het omzetten is het probleem niet maar het branden.
Word een beetje een dure grap als ik 1 aflevering per dvd brand.
 
Ik bedoelde dat die TV-series door jou als avi worden opgeslagen. Dus dat is het uitgangspunt. :p
En het hardste werk voor een processor is het encoderen, ik dacht dat je dat bedoelde met het vermelden van 1 Gb van je Pentium 3. :confused:
Op ExtraDVD (heb je daar nu al eens rondgekeken?) staan methoden om op 1 of 2 DVD's te branden.
Wat kan jouw DVD-speler aan? Ook DivX? Dan kun je de avi's misschien wel op één CD- of DVD-R zetten.

Edit: als je een legale Nero 7 hebt, kun je Vision gratis downloaden bij Ahead.
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik dus ook niet Boeing, ik dacht dat die processor het makkelijk aankon maar de cpu zit tegen het dak en hij trekt het gewoon niet.
encoderen is al 99 procent van het processor gebruik hier :confused:
Maar ik ga op die site kijken, en als ik daar niets vind moet ik óf wachten op de retaildvd-rip óf wachten tot ik eind mei een nieuw systeem kan aanschaffen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan