hoe behoud ik de scherpte bij verkleinen/groten

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychokai

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Berichten
179
Als ik photoshop iets kleine maak dan kan je het wel een beetje bij stellen met sharpen maar ik krijg toch niet zoals het orgineel, ook in image ready lukt het niet, zelfde effect eigenlijk.
Met welk porgramma kan je afbeeldingen vergroten en verkleinen maar dat het toch allemaal scherp blijft?

gr

:thumb:
 
Wanneer je de foto verkleind, zal hij bij het nieuwe formaat even scherp zijn. Echter wanneer je het verkleind exemplaar weer gaat vergroten naar de oorspronkelijke grootte, zal deze onscherper zijn.

FF simpel uitgelegd: een foto heeft een aantal pixels per cm2. De verkleinde foto heeft hetzelfde aantal pixels per cm2. Wanneer je de foto weer gaat vergroten, kunnen er natuurlijk geen pixels bijkomen, zodat het aantal pixels per cm2 minder word.
 
als ik een afbeelding een stuk kleiner maak in photoshop dan word de scherpte toch echt onduidelijk.
 
Denk dat je een vector extensie moet gebruiken, EPS b.v., dan kun je alles verkleinen en vergroten, zonder kwaliteitsverlies, maar dat is wel de kwaliteit van het oorspronkelijke beeldmateriaal, Adobe Photoshop, kan, volgens mij, ze ook opslaan, in die extensie.
 
maar is er ook een programma die dit automatisch doet en dat je ze toch als jpg of gif kan opslaan
 
Nee, dat heeft dan toch geen zin, dan worden ze weer opgeslagen als een pixelfile, misschien heb je hier wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan