Geluid loopt niet gelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

birdie

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
17
Hallo mensen,

een film die ik heb, daar loopt het geluid niet gelijk met de film..eerst hoor ik een zin, en daarna pas bewegen de lippen van de acteur etc..kent iemand een handleiding en/of een progamma waarmee ik dat kan veranderen?

mvg Birdie :thumb:
 
audio niet synchroon met video

hoi,
in het verleden heb ik daar de oude nandub en virtualdub voor gebruikt en dat werkte altijd prima; wel even de moeite nemen om de handleiding door te nemen voor de goede instellingen.
de nieuwe nandub heb ik nog niet gebruikt, maar die zou het ook moeten doen.
 
Even puntjes op de i: het beeldspoor van een film wordt vaak gecomprimeerd met de DivX-codec, waarna het bestand de extensie .divx heeft gekregen. Het geluidspoor van een film wordt vaak gecomprimeerd met de mp3-codec, dat bestand heeft dan de extensie mp3. Dat divx en mp3 bestand wordt samengevoegd in een avi-bestand. En dat is dan omstreeks 700 Mb groot en past dus op een CD.

Maar de maker van jouw avi-bestand heeft waarschijnlijk een encodeerfout gemaakt, of verschillende frame- en/of bitrates aangehouden. Ik zou beginnen met GSPoot te downloaden en daarmee die avi-film te beoordelen. Je kunt dan meteen zien of je alle benodigde codecs op je PC hebt staan. Als dat allemaal in orde is, kun je op ExtraDVD bekijken hoe je het geluidspoor als een wav-bestand uit de avi kan halen. In de rest van die handleiding gaat het om het omzetten van de avi naar een DVD. Of jij ook zo ver wilt gaan, moet je zelf beoordelen. Maar als je een afspeelbare film, met synchroon lopend geluid wilt krijgen is dat misschien toch de kortste weg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan