MP 3 program

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Binnenkort krijg ik een autoradio die ook MP3 bestanden kan afspelen. Nu heb ik nog nooit een mp3 bestand gemaakt. Hoe maak ik een mp3 bestand en zet ik deze op een schijfje? Ik heb verder geen mp3 speler dus zal ik het via de pc moeten doen.
 
Om van een cd een mp3 te maken heb je CDex nodig.

Installeren, de standaardinstellingen lekker zo laten. Bij "settings" kun je nog wel een map kiezen waar je mp3's terecht komen.

Daarna een cd in je drive en aan de rechterkant op het picto klikken (zie bijlage).

CDex kanook de artiest/titel-gegevens van internet halen. De mp3's krijgen dan de juiste naam en worden automatisch in een map artiest/album geplaatst. :thumb:
 

Bijlagen

  • cdex.jpg
    cdex.jpg
    4,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Yep het is de bedoeling dat ik een paar uur kan genieten met een cd in mijn mp3 autoradio.
 
Heb een beetje een domme vraag gesteld. Je kunt namelijk geen MP3 files op een cd stoppen. Ik bedoel 4 of 5 albums op een cd. Dit heb ik altijd gedacht. Dus voor mijn autoradio heb ik dus evt. ook een mp3 speler nodig om hem erin te stoppen.
 
Heb een beetje een domme vraag gesteld. Je kunt namelijk geen MP3 files op een cd stoppen. Ik bedoel 4 of 5 albums op een cd. Dit heb ik altijd gedacht. Dus voor mijn autoradio heb ik dus evt. ook een mp3 speler nodig om hem erin te stoppen.

Natuurlijk kan dat wel, gewoon als data branden zoals Bertus zegt!
Wat voor brand programma gebruik je?
 
Nero Express heeft in het opstartscherm (onder muziek) ook gelijk een optie vor MP3-cd's en dvd's. Heel handig en supersnel!
 
Ik zal eens gaan stoeien en kijken hoeveel cd's erop passen. Hopelijk neemt ie ook de titels etc. mee.
 
Als je MP3's op een MP3 schijf brandt, laat hij op bijv een dvd-speler de bestandsnamen zien.

Veel succes!
 
Ik zal eens gaan stoeien en kijken hoeveel cd's erop passen

Wanneer je een audio cd omzet naar mp3 met een bitrate van 128kbps mag je er vanuit gaan dat ongeveer 90% van de oorspronkelijke informatie wordt weggegooit.

Dat wil zeggen dat een cd van 700 MB terug gebracht wordt naar 70MB. Theoretisch kun je stellen dat je in dat geval +/- 10 albums als mp3 op één cd kunt fikken.
 
Das heel mooi, maar is een bitrate van 180 niet beter of hoor je dat niet?
 
Hoewel ik ook Cheeta heb om te rippen, begrijp ik CDex version 1.7 niet veel. Zo moet je je aanmelden? voor de gegevens van de albums. En waar kun je dan keizen welke bit?
 
Waarom nou zo'n onbekend programma, ik was in de veronderstelling dat je met de mediaplayer ging rippen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan