Bitcomet werkt niet goed,wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Heb voor het eerst het program op aanraden van mijn collega Bitcomet gedownload. Nu deed ik dat gisteren op de E. schijf. Nu schijnt dit niet te mogen. Bitcomet moet op de C schijf worden uitgevoerd.

Nu heb ik het program op de D schijf (partitie) opgeslagen en uitgevoerd op de C schijf. Het verschil met mijn collega is nog steeds wanneer ik bijvoorbeeld in Mininova wat wil downloaden ik niet rechtstreeks terug kom in Bitcomet en dat is wel bij hem. Wanneer hij iets dowload komt gelijk het venster van Bitcomet in beeld.

Bij mij komt er een venster met de tekst: Torrent eigenschappen. Wat is nu goed of fout?:confused:
 
Je moet eers een .torrent-bestandje downloaden. Dat open je en je klikt op OK. Dan opent Bitcomet en die begint met downloaden.

NB: ik las mijn antwoord nog eens door en geef een kleine toelichting. Het eerste filesharing-programma was Napster. Daarna kwamen er nog meer, bijvoorbeeld Limewere. Met dit soort programma's zetten gebruiker hun PC's voor elkaar open en geven zij elkaar toegang tot gedeelde mappen met bijvoorbeeld mp3"s. Eigenlijk wordt je PC dan een soort server en client tegelijk.
Een verbijzondering is het torrent-systeem. Hierbij haal je eerst een soort ontvangstbewijsje op, waarna je met dat recu'tje langs alle PC's gaat, die hun torrent-bestand aanbieden. Je download gebeurt dan niet van maar één PC maar van een heleboel. Je krijgt je bestand binnen in een aantal pakketjes van allerlei verschillende PC's. Een voorwaarde van beide systemen is wel, dat terwijl je download, je tegelijkertijd meedoet binnen het netwerk als uploader. Daar staat of valt het systeem van P2P = "Peer tot peer" mee.
 
Laatst bewerkt:
Thanks for je uitleg, probeer deze materie eens te begrijpen. Had trouwens nog nooit van Bitcoment gehoord. Ook niet van Mininova, maar het ziet er wel goed uit. Hopelijk kan ik er veel plezier van krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan