wmplayer.exe fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

aadK

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Berichten
8
Hallo luitjes,:rolleyes:

Heb een probleem met WMPlayer 9. maar welke versie maakt eigenlijk niet uit.
De fout doet zich voor op alle versies.

Het gaat om het volgende:als ik een video-bestand wil afspelen,geen probleem,alleen als ik het in fullscreen wil afspelen dan weigerd hij dit.Dan gaat het beeld in een compleet zwart scherm even op zijn kop staan!! en daarna geeft hij een "wmplayer.exe" fout aan en sluit hij het prog. af.Met DivX player geeft hij wel fullscreen het filmpje.Ook kan ik geen streaming video in fullscreen ontvangen.Want dan loopt de website vast.
Ik heb de afgelopen dagen al van alles geprobeert,en ook gezocht op int. maar kan geen aansluitende info vinden wat betreft mijn geval.
Hierdoor is nu ook een ander euvel ontstaan,nl dat ik in m'n software nog wmplayer 11 heb staan (en niet kan verwijderen) maar wmplayer 9 nu draait,(die staat niet vermeldt in software ((incl updates)voor het geval je mocht denken)).
Heb al gekeken naar de gegevens in de wmplayer.exe's,maar daar wordt ik geen wijs uit.
Heb nog wel een dr.watson rapport gekregen,maar weet door al het gedoe van de laatste dagen niet echt of het op deze fout slaat.Voor de diehards hier de gegevens van Dr.Watson.

Microsoft (R) DrWtsn32
Copyright (C) 1985-2001 Microsoft Corp. Alle rechten voorbehouden.
Error 0x80004005

Ik kom er niet meer uit.
Een andere optie die ik had gaat ook niet meer op,nl opnieuw windows install.
Ik kan nl de oude niet meer wegkrijgen,vanwege een melding dat er install gegevens opstaan die niet verwijderd mogen worden?

Voor wie wil puzzelen,een hele klus lijkt mij.
En anders een nwe comp kopen.
Geef mij geen suggesties voor een andere player,want ik draai deze wmplayer eigenlijk al jaren zonder problemen tot nu toe.Volgens mij begon het nadat ik wmp 11 erop zette.maar daar ben ik niet zeker van.

Bijv.dank voor degenen die willen puzzelen:rolleyes:
 
Download en installeer Windows Installer Cleanup Utility.
Open het programma en kijk of je in het venster ziet staan:
Windows Media Player 9
Windows Media Player 11
Windows Mediaformat Runtime 11 (of zo iets).

Selecteer en "Remove" al die regels, download Windows Media Player 11 en installeer dat programma.
 
reactie op Boeing

Sorry maar er staat niets in het cleanup scherm over wmp 9/11 en runtime.
Maar nog wel in de software-lijst.:(
 
By the way,ik zie dat runtime 11 nu wel uit de softwarelijst is.:shocked:
 
Kijk wat je nu nog meer kan de-installeren, ook na eerst weer een reboot.
Je zei het al geloof ik, maar je kijkt inderdaad ook in de lijst van geinstalleerde software met een vinkje in het hokje Updates tonen?
 
Een andere optie die ik had gaat ook niet meer op,nl opnieuw windows install. Ik kan nl de oude niet meer wegkrijgen,vanwege een melding dat er install gegevens opstaan die niet verwijderd mogen worden?
O ja, wat deze opmerking betreft (hoewel het niet aan de orde is) als je de partitie waarop Windows staat, laat formatteren, kun je er daarna Windows probleemloos opzetten.
 
Ik heb ook gekeken met updates aangevinkt.
Ik weet nu wat voor probleem er kan zijn.
Als ik wmp 11 heb staat er in wmplayer.exe een wmp 9 serienr.
En als ik dan 9 download wil 11 niet weg.
ik heb nl ergens een pop-up gekregen dat het serienr van wmp niet goed is.

Verder had ik gister wmplayer.exe nog gevonden,maar ik weet nu niet meer waar.
Hij staat niet in ProgFiles/Wmplayer,ook niet nadat ik verborgen bestanden heb uitgevinkt.
Het was iets met %windir%???? en dan kreeg ik de bestandjes.
Misschien kan ik ze dan met kladblok bijwerken?

Ben in ieder geval blij met jullie reacties jongens.:thumb:
 
Nog even over de nwe partitie,ik heb in het verleden wel vaker een nwe partitie er op gezet,maar nu lukt het niet door die rare melding.:confused:
 
De beta-versie van WMP11 kon je alleen maar de-installeren door in de Software Updates voor Windows XP op zoek te gaan naar Windows Media Player 11 en naar Windows Mediaformat Runtime 11. Die regels moest je dan verwijderen.
Nu WMP11 "officieel" is staat hij zelfstandig in het Software-rijtje. Wel is het zo, dat WMP11 nu controleert of je een legale Windows XP hebt.

Als je op die plekken niets terugvindt en als die Installer Cleanup Utility ook niets van WMP vermeldt, zou je hoogstens kunnen proberen om in C:\Program Files\Windows Media Player die hele map te verwijderen. Je moet dan misschien onderin de boom beginnen, anders lukt het niet.
Daarna CCleaner twee keer laten draaien, rebooten en kijken of je WMP11 kunt installeren. (Tenzij je XP-versie niet legaal is).
 
Laatst bewerkt:
Nog even over de nwe partitie,ik heb in het verleden wel vaker een nwe partitie er op gezet,maar nu lukt het niet door die rare melding.:confused:
Even wachten, ik dacht dat we eerst zouden proberen om WMP11 (of 9) er weer op te krijgen?

Als je XP wilt installeren moet ik me even omschakelen, hoor. Wat zal het zijn?
 
Het probleem was dat ik wmp 11 had ge-install. maar die vond ik niet zo geweldig,
Toen wilde ik hem terug zetten naar wmp 9.
Maar daar is iets fout gegaan.
Het gekke is dat ik nu wel wmp 9 draai,maar er in software nog steeds wmp 11 staat aangegeven.

Als ik dan weer in software verwijderen klik,gaat hij terug naar de vorige versie en dat is dan weer wmp 11 , omdat ik nu wmp 9 draai dus.
Dus dan heb ik officieel wmp 11 draaien,snap je,(goed lezen).Dan blijft er wmp 11 in de softwarelijst staan,en dan is het wel goed.
En dan ga ik weer naar software om wmp 11 te verwijderen,maar dat gaat dan weer fout.En zegt hij dat in wmplayer.exe een verkeerd serienr staat.

Nog even en dan snap ik het ook niet meer.
Nu ben ik dus op zoek naar wmplayer.exe,en die staat normaal dus in ProgFiles/WMplayer,maar daar vindt ik niets.

Ook niet in verborgen bestanden.

Maar dat was niet het eigenlijke probleem,maar eerst dit maar oplossen.

Ik loop eigenlijk maar in een kringetje te dolen.:eek:
 
Ik heb de wmplayer.exe weer gevonden in WINDOWS\Prefetch
daar staan ze bij mij.
Nu nog uitzoeken of ik die serienrs kan wijzigen.Het zijn 4 bestanden,
maar in feite zo goed als onleesbaar voor mij.
Maar ik krijg zo zachtjes aan wat ervaring denk ik.
laat het je weten als ik eruit ben,dan heb ik nog het 1ste probleem,weet je nog?:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan