internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcboy

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Berichten
317
ik probeer een internet te delen, het komt van een computer met internet en het moet via een "homeplug ethernet bridge"(volgens mij).
ik heb de handlijding (bijlage) gebruikt, er staat dat je ip moet beginnen met 196, op de computer waar het internet vandaan moet komen is klopt dat, op de computer waar het internet heen moet begint het ip met 192
 

Bijlagen

  • Instellingen soepel netwerk Win XP.pdf
    35,7 KB · Weergaven: 23
Ik zie nergens dat het moet beginnen met 196.x.x.x. wel dat het NIET met 169.x.x.x moet beginnen.

Begint het met jou met 196 of 169?
 
foutje.
de computer waar internet vandaan moet komen heeft 192 en de "ontvanger" heeft 196
 
196 is niet goed. Heb je daar zelf een ipadres ingegeven of gaat het via dhcp.

Vertel eens hoe de indeling nu bij je is
 
ik heb geen idee, want er zat eerst een netwerk op (dat had iemand anders gedaan) maar de hele computer stond vol met onzin en ging langzaam dus heb ik de hele schijf gewist (ook indows enz.). als ik nu IPconfig doe komt er een IP met 169.
 
Dan zul je eerst de drivers voor je netwerkkaart moeten installeren
 
er is al wel een netwerk maar dat gaat naar een andere computer, daar doet internet enz. het wel goed.
is het niet het makkelijkst om hem daar bij in te zetten?
 
Wederom de vraag:

Hoe ziet het erbij jou uit qua netwerk. Hoe is de indeling. Ik heb namelijk geen glazen bol die bij jou thuis kan kijken hoe jij alles hebt aangesloten
 
de binnen komende kabel gaat eerst naar een modem dan naar een router en vanuit daar zitten er drie kabels voor beide computers met goed internet een. en dan gaat er nog een naar een "homplug ethernet bridge" (zit in een stopcontact) en bij de derde computer (waar internet het nog niet doet) zit ook een "homplug ethernet bridge", en vanuit daar gaat er een kabel naar de computer.
 
Laatst bewerkt:
Met die stopcontact netwerk punten heb ik geen ervaring maar ik lees dat je 2 gebruikt maar vanuit de router gaat er een kabel maar naar 1 van die dingen en die doet het ook. Zou je dat dan ook niet met die andere moeten doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan