Hoe omzetten VRO naar MPG????????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark-roos

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik ben al dagen bezig om een zelf gemaakte film om te zetten naar een mpeg bestand.
Op internet heb ik er bijzonder weinig van kunnen vinden. Wel iemand die dezelfde vraag had, echter zonder antwoord. Welnu de vraag is als volgt.
Ik heb in de videocamera een dvd -/- RW schijfje zitten. Deze heb ik afgesloten en vervolgens naar de computer gekopieerd. (ik kan het niet rechtstreeks van de video op de computer zetten). Op de pc heeft het een VRO extensie (schijnt gangbaar te zijn voor hitachi camera's). Deze wil ik omzetten naar mpeg om vervolgens te kunnen bewerken. in pinacle of moviemaker. Dit wil echter niet lukken. Ik kan wel de extensie veranderen naar mpg, en dan heb ik beeld, echter geen geluid.
Wie o wie heeft voor mij de oplossing.

Alvast bedankt.

Gr. mark:confused:
 
Misschien dat je niet de juiste codec voor het geluid hebt, kijk eens met G-Spot welke audiocodec er wordt gebruikt, en of je die ook hebt, met CodecSniper of je die wel hebt, wel eventueel de compatibiliteitsmodus op 98 zetten, als hij niet wil werken.
 
Bandit123,

Ik kan hem nu wel afspelen met geluid via videolan, niet met mediaplayer.
Maar als ik hem wil bewerken, hoe krijg ik dan het geluid erbij?

gr. mark:rolleyes:
 
Lange Pier,

Ik heb het bestand via gspot laten analyseren en geeft code AC3 aan.
Hoe kan ik zien welk codec geluid ik voor moviemaker of pinacle moet gebruiken.
en hoe kan ik dit dan veranderen?

bvd.

Mark:eek:
 
Lange Pier,

Ik heb het programma Download [ AC3 Filter 1.11 final gedownload.

In het tabje main staat wel van alles, maar ik zie niet wat ik hier zou moeten doen.
Kun je me aangeven wat te doen?

bvd.

Mark:confused:
 
Daar hoef je niets te doen, het is een filter, die je daar eventueel kunt aanpassen, maar die codec werkt ook zonder verdere aanpassingen, na installeren.
 
Lange Pier,

Ik kan het niet precies volgen hoe dat zit met die codec of wat dat is (geluidsformaat denk ik?), maar ik heb nu geluid bij mediaplayer, dus dat ziet er al veelbelovend uit.
Ik ga nu kijken of ik de film kan importeren in moviemaker, met geluid. De bestandsformatie heb ik overigens gewoon overschreven van VRO naar MPG. Zoals het er nu naar uitziet heeft dat nog geen consequenties.

Ik ga de film laden (zal wel even duren) en ben benieuwd of het nu lukt.

Alvast bedankt!!

Gr. :) :) Mark
 
Audio Codec 3, wordt gebruikt voor dvd's o.a., alhoewel het hier om een filter gaat, wordt het voor het gemak een COmpressorDECompressor genoemd.
 
Helaas,

Nu krijg ik de volgende foutmelding: C:\Film\DVD_RTAV\VR_MOVIE.mpg kan niet worden geïmporteerd. Een interface heeft teveel methoden om gebeurtenissen te starten

Wat is er aan de hand?

gr. mark:confused:
 
Geen idee, krijg je dat met beide progjes?

Kijk eens met CodecSniper, of er geen gebroken codecs tussen zitten die dat probleem zouden kunnen veroorzaken.
 
Ik krijg een fout melding als ik dit uitvoer.

Nu weet ik in ieder geval waar codec voor staat.

In de bijlage staat de foutmelding.

gr. mark
 

Bijlagen

  • codec sniper.rar
    22,2 KB · Weergaven: 23
The story continues,

Heb ik gedaan, geeft nog steeds een foutmelding.

Enig idee?

gr. mark
 
Gebruik dan maar G-Spot, dit progje dan, niet die andere g-spot, alhoewel, moet je zelf weten.:)

Waarom CodecSniper niet werkt, geen idee.
 
Helemaal anders

Ik heb de hoop opgegeven.
Ik ga het nu via de DVD-recorder omzetten naar een normaal film formaat (VOB).
Ik neem aan dat dit makkelijker is om te bewerken in moviemaker of pinacle.

De vraag is dus niet opgelost, maar toch degenen bedankt die mee hebben gedacht.:thumb:

gr. Mark
 
converteren en bewerkenvan VRO naar Mpeg

Ik zit precies dezelfde problemen als MARK-ROOS ,alleen deze was al zover dat hij kon het bestand VRO omzetten naar MPEG.
ik heb de correspondentie tussen Mark-Roos en lange Pier door genomen ,het laatst was dat Mark Roos de pogingen heeft opgegeven ??
Misschien zijn er al nieuwe ideeen er over .???
 
nog steeds niet

cflaman,

Ik heb er niet meer naar gekeken. Ook VOB moet ik nog even kijken hoe ik dat kan bewerken, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Omzetten naar mpeg het ik gedaan door de extensie simpelweg te veranderen in mpg en klaar is kees. Of dit de juiste methode is weet ik niet, wellicht daar door mijn andere problemen.

Wellicht kan dit je verder helpen.
Ben benieuwd of het je zal lukken.

Ik ben ook via een amerikaanse site weer op een duitse site terecht gekomen, echter dit was voor mij te technisch, en in het engels, ook niet mijn sterkste kant. Helaas ben ik de site kwijt.

Succes!;)

gr. Mark:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan