studio 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie kan mij helpen met het vlg. probleem. ik heb Studio 9.4 geïnstalleerd. Ook mijn moviebox. Als ik de film wil gaan binnenhalen, heb ik bij de setup als opnamebron de moviebox staan.
De digitale camers heb ik via svideo + gele en rode tulp verbonden met de moviebox op ingang moviebox.
Ik begin met een nieuw bestand. Zie de film in het schermpje verschijnen, maar zodra ik op starten klik, bevriest de film en even later heb ik een zwart weergave scherm en wordt er dus ook geen beeld opgenomen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Is dit een hardware of een software probleem?
Vast bedankt.
Ria
 
Hardware.... [de bedrading..] lijkt mij als ik het verhaaltje lees... De gele plug is video, de rode en de witte zijn het rechter en linker geluidskanaal... Dus je sluit: OF de S-video kabel aan + de rode en witte..... OF je sluit de gele, rode en witte aan en GEEN S-Video kabel..... Zoals ik het verhaal lees lever jij op 2 manieren video aan [en mis je een geluidskanaal].......
 
Laatst bewerkt:
moviebox

Bedankt voor je snelle reactie.
Was nog steeds aan het bedenken of zoiets er mee te maken had.
Was net op het internet aan het zoeken of er nergens een handleiding was te vinden over het aansluiten op de moviebox.
Begon dus te twijffelen aan wat ik had gedaan.
Jij geeft me een beetje een zetje om daarin verder te gaan kijken. Zou geweldig zijn als dit de oplossing zou zijn.
Er zit ook een firewire aansluiting op de camera en op de moviebox. Is dit ook een optie?
Dus enkel de firewirekabel aansluiten? (moet daar dan ook nog een geluidkabeltje bij worden aangeslopten of gaat via firewire alles in een keer goed?
En over die windows versnellen, hoe doe je dat?
Groetjes,
Ria
 
Wat ik niet begrijp: Er zit firewire op de camera, en er zit firewire op je PC [de moviebox zit toch aangesloten op de firewire ingang van je PC?]... waarom heb je die moviebox ertussen zitten? Je kunt die camera toch meteen aan de PC hangen?
Firewire transporteert beeld en geluid.

Vergeet dat versnellen...
 
moviebox

Ik heb een moviebox met usb aansluiting. En voor de videocamera moet er vlgs. mij eerst software worden geïnstalleerd. En die software heb ik dus niet. Het gaat om de computer en de camera van mijn buren. De camera hebben zij gekregen (ge-erfd van een overleden familielid).
Zij weten niets van filmen en filmbewerken en ik heb beloofd hen hierbij te helpen. De moviebox is van mijzelf en heb ik dus bij hen neergezet omdat ik dacht dat dat moest doordat zij geen software etc. van hun jvc camera hebben.
Maar zou het direct aansluiten van firewire naar firewire toch kunnen werken? Het intern geheugen van hun computer is 1040mb.
Computer is net nieuw.
groetjes,
Ria
 
FW naar FW zou gewoon moeten werken...... En 1 Gbyte geheugen is best "riant"... Er moet natuurlijk ook voldoende diskruimte zijn, maar als die PC net nieuw is zal dat ook geen thema zijn.....
 
heel erg bedankt. Ik ga hiermee maandag aan de slag. Wij moeten nu zelf weg.
Ik zal je laten weten hoe dit allemaal is gaan werken.
Groetjes,
Ria
 
Ben vandaag weer aan de slag gegaan met studio 9. En dank zij jouw tips is het nu prima gelukt de film over te brengen naar de computer. Heb het met de firewire kabel + moviebox gedaan. Werkte zo perfect. Heb ook nog gekeken voor het stuurprogramma van d elink die je had doorgestuurd. Maar daar zat niet het juiste typenr. bij. En omdat het nu via de moviebox prima werkt heb ik het zo maar gelaten. Nogmaals bedankt.
En misschien tot een vlg. keer
Groetjes,
Ria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan