filmpjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

haan2

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
52
Hoi ik heb verschillende filmpjes op de pc staan, met het bestandtype: Ogg File (*.ogg)

Deze filmpjes kan ik gewoon afspelen met windows media player, maar het probleem is er de hele film door steeds 2 stemmen door elkaar heen worden gesproken. 1 Daarvan is in het Engels, en de andere stem in het Chinees/Japans of zoiets.

Weet iemand hoe ik deze filmpjes kan veranderen, zodat ik alleen de Engelse stemmen hoor?
 
Welke opties zie je in de WMP in het menu "afspelen" onder "audio- en taalsporen"?
 
Welke opties zie je in de WMP in het menu "afspelen" onder "audio- en taalsporen"?


daar komen standaardinstellingen te staan.

Even vergeten te vertellen. Voordat ik heb bestandje ga afspelen komt er nog een melding te staan: Het geselecteerde bestand heeft een extensie die niet wordt herkend door Media Player. Mogelijk kan het bestand wel worden afgespeeld. Omdat de extensie niet door Windows Media Player wordt herkend, dient u te controleren of het bestand van een betrouwbare bron afkomstig is.

Wilt u dat Windows Meda Player probeert het bestand af te spelen?
 
Ja, dat kan (standaardinstellingen), maar kun je daar vervolgens ook iets wijzigen / selecteren?
 
Ja, dat kan (standaardinstellingen), maar kun je daar vervolgens ook iets wijzigen / selecteren?

Ja, gesproken taal kun je instellen. Heb ik op English {en} geselecteerd.

Bijschriften en ondertitels: op {nl} geselecteerd

en nog iets voor Dvd-menu: heb ik staan: (standaardwaarde voor titel):confused:
 
Tja, dan rest je mogelijk alleen nog maar een videobewerkingstooltje en dan de ongewenste taal eruit "snijden".
 
Je zal mogelijk een tussenstap moeten zetten:

te kust en te keur : leesvoer en tools.

-1-

-2-
 
Laatst bewerkt:
Ik liep vooruit op een te nemen actie na het downloaden van een tool. Als je het bestand geconverteerd hebt, volgt er nog een "ripactie" waarbij die 2e taal taal verwijderd moet worden. Met tussenstap bedoelde ik de conversie.
 
Ik liep vooruit op een te nemen actie na het downloaden van een tool. Als je het bestand geconverteerd hebt, volgt er nog een "ripactie" waarbij die 2e taal taal verwijderd moet worden. Met tussenstap bedoelde ik de conversie.

hoe moet ik het bestand converteren?
 
Ogg is 1 van de bestanden die je speciaal kan afspelen met de mediaplayer genaamd vlc mediaplayer , tijdens het afspelen kan je 1 van de 2 audio sporen kiezen dus of japans of engels, windows mediaplayer ondersteund ogg niet helemaal en dus speelt hij um wel af alleen je hoort 2 stemmen door elkaar , bij vlc kan je er dus 1 kiezen de andere hoor je dan niet , je kan ook kiezen voor de gewenste ondertitels bovendien is het zo'n beetje de mediaplayer die het meeste aantal soorten bestand kan afspelen

er is ook een programma die het hele bestand ontleed, en dan kan je 1 van de 2 streams weghalen en dan weer opslaan als avi met 1 van de 2 streams dus of engels of japans

die avi kan je eventueel dan branden, :thumb:
vlc mediaplyer is gratis te downloaden(gewoon ff googlen) en ik geef je wel ff de naam van dat andere programma en eventueel de link als je het probleem al niet heb opgelost , dus laat het maar ff weten
 
Laatst bewerkt:
Ogg is 1 van de bestanden die je speciaal kan afspelen met de mediaplayer genaamd vlc mediaplayer , tijdens het afspelen kan je 1 van de 2 audio sporen kiezen dus of japans of engels, windows mediaplayer ondersteund ogg niet helemaal en dus speelt hij um wel af alleen je hoort 2 stemmen door elkaar , bij vlc kan je er dus 1 kiezen de andere hoor je dan niet , je kan ook kiezen voor de gewenste ondertitels bovendien is het zo'n beetje de mediaplayer die het meeste aantal soorten bestand kan afspelen

er is ook een programma die het hele bestand ontleed, en dan kan je 1 van de 2 streams weghalen en dan weer opslaan als avi met 1 van de 2 streams dus of engels of japans

die avi kan je eventueel dan branden, :thumb:
vlc mediaplyer is gratis te downloaden(gewoon ff googlen) en ik geef je wel ff de naam van dat andere programma en eventueel de link als je het probleem al niet heb opgelost , dus laat het maar ff weten


Ik zal vlc mediaplayer wel proberen op te zoeken. laat wel weten als t lukt:D
 
ik zal het ff opzoeken , maar lukt het met vlc mediaplayer al wel om um af te spelen ? :eek:
 
Virtualdubmod heet het programma ,gewoon ff googlen om de download te vinden
 
Het afspelen met vlc media player lukt wel:thumb: Maar ik ze ook graag op dvd zetten, zodat het niet de el D-schijf in beslag neemt;)

Zal even proberen met dat programma om ze op dvd te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan