ondertitel in dvd syncroniseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
heb hier een dvd waar ondertitels niet syncroon lopen
effe gekeken op http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm
lijk mij toch effe wat werk

is er geen rappere oplossing (aangezien de ondertitels al inzitten ergens in een vob)
of bestaat er niets dat het allemaal ineens doet zonder een vijftal programmas
 
Probeer het anders eens zo of zoek zelf eens op dit forum er zijn al zoveel topics hierover geweest.
 
Dat ExtraDVD-verhaal gaat over de situatie dat je van de ene site een avi/divx-film hebt gedownload en van een andere site de Nederlands ondertiteling.
Jij hebt een DVD met ondertitels die niet synchroon lopen. Waarschijnlijk heeft de maker van die DVD dan niet goed de methode gevolgd die op ExtraDVD beschreven staat.
Om wat voor DVD gaat het? Heb je een "echte" DVD schijf gekocht? Heb je een DVD gedownload? Hoe ziet het complete verhaal er uit?
 
het gaat om een gedownlode dvd (niet een avi)
de ondertitel loopt 2 sec te traag
 
Als je VOB- en IFO-files hebt gedownload is er volgens mij geen snelle methode om de ondertitels te synchroniseren. Zoals ik zei, ze zijn door de maker kennelijk verkeerd gemonteerd, misschien door voor de ondertitels een andere framerate aan te houden dan voor de film. Heb je de keus uit meerdere talen ondertitels? Ik zelf zie als enige mogelijkheid de methode die daarvoor op ExtraDVD wordt beschreven met SubRip.
Maar misschien weet iemand anders hier wel een vlottere methode. Ik blijf meekijken.
 
Laatst bewerkt:
is subrip niet voor ondertitels uit een dvd te rippen
 
Ja dat klopt. Ik denk (maar geef mijn mening graag voor een andere) dat je de ondertitels er uit moet rippen, de DVD om moet zetten in een avi bijvoorbeeld en dan opnieuw een DVD moet maken met de ondertitels er nu wel goed in. Veel werk, dat geef ik toe.
Daarom zei ik al, als iemand een kortere route weet, graag. Ik blijf meekijken.
 
Laatst bewerkt:
voor dvd te syncroniseren niets bruiksbaar gevonden
zal gewoon ondertitels eruit plukken en opnieuw beginnen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan