Internetdelen met Demon

Status
Niet open voor verdere reacties.

werkt-nu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2004
Berichten
1
wie wil helpen?

ik heb een vriend die net als ik een demon verbinding heeft die wil ik helpen met bedraad twee pc's aan te sluiten: modem: zyxel P650R, dan een hubje 3 com, dan twee pc's
Probleem: als ik een computer aan zet krijgt deze pc het volgende adres bij ip instellingen:
Ip: 83.161.98.4
subnet mask 255.255.255.192
gateway: 83.161.98.1
en het internet werkt perfect !!!!!!! tot ......... ik de tweede pc aanzet en die exact dezelfde instellingen krijgt en de andere pc het er niet mee eens is en geen verbinding meer heeft!!

Mijn vraag is het volgende WIE kan mij precies vertellen hoe ik die nare zyxel moet instellen dat ze beiden tegelijk op het internet kunnen (ik ben al heftig bezig geweest met STARTEN: telnet 192.168.1.1 van alles veranderd maar tot nog toe zonder suc6)

Alvast heel hartelijk dank als u hier op wil reageren!!

groet piet:D :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je vraag een eigen plek gegeven aangezien je reageerde in een topic uit 2004
 
De ZyXEL is niet raar, het is een prima apparaat. Hij staat waarschijnlijk alleen verkeerd ingesteld.
Het lijkt erop dat hij in bridge-mode staat ingesteld. Hij moet (om meerdere pc's aan te kunnen sluiten) in routing-mode worden gezet.
Vaak heeft de zyxel een ip-adres waarop hij te in te stellen is. In veel gevallen 192.168.1.1
Je moet op een pc achter de zyxel een vast ip-adres instellen op de netwerkkaart, in dezelfde reeks. 192.168.1.5 bijvoorbeeld. Als subnet-mask 255.255.255.0. De rest is (nog) niet belangrijk.
Vervolgens zou je via 192.168.1.1 bij het inlogscherm van de zyxel moeten kunnen komen.
Lukt dit niet, dan zou je hem kunnen resetten. Er zit meestal een klein reset-knopje achterop, die je met een pen in kunt drukken. 10 seconden vasthouden, tot de lampjes even uitgaan, en beginnen te knipperen. Alle instellingen zijn dan gewist.
Dan van voren af aan beginnen (Zie handleiding van de router). In de ZyXEL zit ook een wizard, waarin je alle instellingen op kunt geven.
Als je de ZyXEL niet wilt resetten, kun je ipv de hub een ethernet-router neerzetten, waarbij je de kabel vanaf de ZyXEL in de WAN-poort van de router doet. Op de andere 4 poorten kun je dan de pc's steken, die krijgen dan (normaal gesproken, standaard-instellingen) een ip-adres van deze router. Het adres 83.161.98.4 komt dan op de WAN-poort van de router terecht.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan