Windows XP geformateerd nu computer vast....

Status
Niet open voor verdere reacties.

celticwarrior

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
6
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn computer geformateerd i.v.m virussen op windows XP. Vervolgens was het mijn bedoeling "gewoon"windows 98 te instaleren (hiervan heb ik een orginele licentie)....Op een of andere manier krijg ik windows 98 niet geinstaleerd, krijg steeds een foutmelding, ook is het niet mogelijk harde schijf op nieuw te formatteren, dit pakt de pc niet, wederom steeds een fout melding:confused: ...wie o wie kan mij helpen???

Groet,

Celticwarrior
 
Start met de bootdisk van 98SE op, en geef fdisk /mbr achter de prompt, en enter, start fdisk op, verwijder de non dos partities, maak nieuwe, reboot, formateer de partities, nu kun je de setup van de cd draaien.
 
Hallo lange pier,

Je schrijft het volgende:
Start met de bootdisk van 98SE op....en geef fdisk /mbr achter de prompt, en enter, start fdisk op....tot hier snap ik het!!.......

verwijder de non dos partities....kan ik deze "gewoon"verwijderen??,

maak nieuwe.....Hoe maak ik nieuwe???,

reboot, formateer de partities....."gewoon"format c?????,

nu kun je de setup van de cd draaien.

groet,

celticwarrior
 
Hallo lange pier,

Je schrijft het volgende:
Start met de bootdisk van 98SE op....en geef fdisk /mbr achter de prompt, en enter, start fdisk op....tot hier snap ik het!!.......

verwijder de non dos partities....kan ik deze "gewoon"verwijderen??,

maak nieuwe.....Hoe maak ik nieuwe???,

reboot, formateer de partities....."gewoon"format c?????,

nu kun je de setup van de cd draaien.

groet,

celticwarrior

Lijkt wel een papagaai.:)

Als je Fdisk opstart, en je kijkt daar even, wordt het vanzelf duidelijk.

XP heeft de MBR overschreven, dus die moet terug naar de dos 7.0 versie, de partities zijn denkelijk NTFS, die moeten FAT32 worden.

Mochten ze al FAT32 zijn, hoef je alleen te formateren, format c: dus.
 
Hellllllluuuuuppppp!!!!!!!

Heey hallo,

Het principe van het fdisk is me nu helemaal duidelijk:thumb: MAAAAAARRRRRR!!!! nu heb ik het volgende probleem....ik moet op een gegeven moment de volumenaam gaan invullen......en de volumenaam van mijn harde schijf bestaat uit een aantal rare karakters......de meestehiervan heb ik met ASCII gevonden;) ...op twee na:mad: en wel de kleine letter f en de i met een trema er boven, deze heb ik welswaar opgezocht ineen ASCIItabel, maar op een of andere manier krijg ik ze niet op het scherm te zien.....dat wil zeggen, wanneer ik de ASCII code van de kleine letter f gebruik plaatst de computer zonder pardon "gewoon"een hoofdletter:mad: ...ook de i met trema blijft een probleem....iemand een suggestie???? Anders kan ik de computer alsnog niet formateren:(

Groet,

Celticwarrior
 
Wat een gedoe, zeg, denk dat die partities aardig overhoop liggen, vandaar dat probleem met schijfnamen.

Zet eens bij zo'n opstartschijfje TestDisk voor dos, je hebt alleen de inhoud nodig van de map dos, zonder de bestanden photorec en readme, anders past het misschien niet, en zul je eerst een opstartschijfje in 98 of xp moeten maken.

Met dat progje, kun je die partities gewoon weghalen, en weer opnieuw beginnen met de flop van 98, en fdisk.
 
Heey Lange Pier,

Wederom bedankt....kan ik de bestandjes waar je het over hebt ook "gewoon" op een cd branden en deze via de cd -rom opstarten???

Groet,

Marco
 
Nee, je kunt er niet mee opstarten, maar wel benaderen en gebruiken, vanaf een cd, als je die 98SE opstartflop gebruikt.

Tip, kun je die schijf niet in en andere pc erbij hangen, en daar in schijfbeheer, indien daar 2000 of XP op staat, de nodige handelingen verrichten?
 
Ik ga weer eens proberen....zoals je denk ik wel al begrepen hebt is mijn kennis op het gebied van software niet super goed, maar heb het gevoel dat het al beter wordt...als de pc eenmaal weer loopt, denk ik dat ik behoorlijk wat geleerd heb;)

Groet,

Celticwarrior
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan