avi naar DVD rip/brand probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arny2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
23
Ik ben nieuw op dit forum, heb me geregistreerd nadat ik na lang zoeken mijn specifieke probleem hier nog niet ben tegengekomen.

De procedure van het omzetten van een avi naar een DVD is geen probleem voor me, ik doe dit in NERO vision en dat gaat op zich OK. Het probleem openbaart zich echter pas als ik de DVD op TV ga bekijken. Tegen het eind van de DVD zit tot nu toe nog in elke DVD een storing. Deze kan bestaan uit het volledig stoppen van beeld en geluid, het stoppen van het beeld en het alleen doorlopen van het geluid, of beeld en geluid dat heel schokkerig en gestoord verder gaat met grote artifact blokken in beeld. Na ongeveer 10 minuten is de storing meestal weer over. Na het opnieuw rippen van de avi zit de storing ergens anders, soms wel minder wat ik dan uiteindelijk maar voor lief neem.
Interessant detail misschien dat hezelfde probleem zich, in veel mindere mate, voordoet bij het rippen van analoge homevideo's in Pinnacle Studio 10.
Een software onafhankelijk RIP/Brand probleem dus........maar wat precies?

Ik denk dat mijn PC configuratie wel OK is; P4 3.2 Gh, 2x250 GB HD, 1,5 Gb RAM
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Bedankt

Arny
 
Nou, aan de cofiguratie van de pc zal het niet liggen. Misschien dat het daardoor wat meer of minder lang duurt voordat de rip klaar is, maar verder niet.

Krijg je tijdens rippen geen foutmeldingen of andere opmerkingen?

Omdat het probleem zowel bij Nero Recode als bij Pinnacle optreedt, zou ik het eerder in de brandsoftware zoeken. Welke versie van Nero gebruik je?
Heb je ook al eens geprobeerd hoe de video zich gedraagt als je hem op je pc afspeelt? (dus direct afspelen van de bestanden vanaf je HDD)?
 
Nou, aan de cofiguratie van de pc zal het niet liggen. Misschien dat het daardoor wat meer of minder lang duurt voordat de rip klaar is, maar verder niet.

Krijg je tijdens rippen geen foutmeldingen of andere opmerkingen?

Omdat het probleem zowel bij Nero Recode als bij Pinnacle optreedt, zou ik het eerder in de brandsoftware zoeken. Welke versie van Nero gebruik je?
Heb je ook al eens geprobeerd hoe de video zich gedraagt als je hem op je pc afspeelt? (dus direct afspelen van de bestanden vanaf je HDD)?


Tijdens het rippen krijg ik nooit foutmeldingen op opmerkingen.
Sinds kort heb ik NERO 7 draaien, voorheen NERO 6. Beiden hebben dus hetzelfde euvel. Nou brand ik de homevideo's rechtstreeks vanuit Pinnacle Studio, dat lijkt me dan niets met NERO te maken hebben.
De avi heeft op zich geen storing dus, als ik die op de PC afspeel is ie OK. Speel ik de gebrande DVD op de PC geeft ie dezelfde storing op dezelfde plek als op de TV.....
 
Misschien kun je eens proberen om op een lagere snelheid te branden.
 
en hoe zit het met de media die je gebruikt? Je hebt niet toevallig een partijtje goedkope DVD's gekocht?
Ik gebruik zelf al bijna 10 jaar lang uitsluitend Philips cd's en dvd's. Heb er in de loop van de tijd al heel wat versleten, maar heb eigenlijk nooit mislukte schijven.
 
en hoe zit het met de media die je gebruikt? Je hebt niet toevallig een partijtje goedkope DVD's gekocht?
Ik gebruik zelf al bijna 10 jaar lang uitsluitend Philips cd's en dvd's. Heb er in de loop van de tijd al heel wat versleten, maar heb eigenlijk nooit mislukte schijven.

Het leuke is dat ik na alle berichten over snelle slijtage van DVD's op zoek ben gegaan naar betere, maar niet al te dure, schijven. Voorheen gebruikte ik altijd Philips CD-R & CD RW ,nu Kodak. Ze vertonen geen verschil in prestaties, zelfs op de laagste brandsnelheid gebeurt het nog....
 
Laatst bewerkt:
Probeer een lage brandsnelheid, zet alle overige programma's uit tijdens het branden, zelf gebruik ik sony's cd/dvds werkt bij mij prima slijten niet snel is nog nooit iets mee mis gegaan
 
Ik heb alle bovenstaande tips zo'n beetje opgevolgd en de laatste 2 DVD sessies zijn goed verlopen. Ik probeer er echter nog eerst een paar deze week om dan pas te kunnen concluderen dat het probleem is opgelost

arny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan