avi op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Mijn dochter wil een draagbare dvd kopen maar ze wil er de filmpjes die ze nu afspeeld met de pc op kunnen bekijken.Ik heb met het programma nero vision een dvd gemaakt maar dan zijn de bestanden plots ontzettend groot.Het zijn avi bestanden en als ik deze in dvd bestand zet word een bestand van 170MB plots bijna 1GB groot.Wie weet een manier waarop ik deze bestanden toch kan afspelen met de draagbare dvd en dat er toch meerdere filmpjes op 1 dvd gaan.Of bestaat er een ander apparaat datavi bestanden toch kan afspelen en niet te duur is?graag wat info
 
Avi's worden omgezet in vob's, wat eigenlijk mpeg's zijn, en die worden idd een stuk groter plus de bijbehorende bestanden, als die dvd speler ook divX kan afspelen, wat ook een avi is, kun je ze omzetten in divX, indien ze van een ander formaat zijn, Xvid, b.v.
 
als ik een avi bestand van 170MG omzet naar divx hoe groot zou dit bestand dan ongeveer worden?heb ik hiervoor een speciaal prog nodig of kan dat met nero?
 
Dat heeft alleen zin, als die speler dat soort codec kan afspelen, en de grootte blijft ongeveel gelijk, nogmaals, een divX film, is ook een avi, de gebruikte codec is dan divX.

Kijk eens met G-Spot welke codec er wort gebruikt, voor die filmpjes.
 
bedoel je dat ik een speler heb die dix ondersteund ,dat ik dan een avi van 170MB omzet naar divx dan zou gemakkelijk 13 of veel meer filmpjes op 1 dvd kunnen zetten of begrijp ik het verkeerd?
 
Weet niet of divX vanaf een dvd afgespeelt kan worden, op de pc wel, maar op die speler?

Overigens, wat is het probleem eigenlijk, zit ik net te bedenken, zet ze op een RW, zo vaak zul je niet dezelfde films gaan zitten kijken, en die schijfjes kosten geen drol, dus maak er gewoon dvd's van, dan maar wat meer schijfjes.:rolleyes:
 
Het is namelijk voor mijn dochter en die wil alle filmpjes bewaren op dvd.Ik heb inmiddels wat zoekwerk gedaan en er bestaan inderdaad draagbare dvd's die divx afspelen.Maar wat ik nu nog wil weten is of een avi van 170MB omgezet naar divx eveneens ongeveer 170MB zal blijven of word het dan plots weer veel groter?
 
Dat heeft alleen zin, als die speler dat soort codec kan afspelen, en de grootte blijft ongeveer gelijk, nogmaals, een divX film, is ook een avi, de gebruikte codec is dan divX.

Kijk eens met G-Spot welke codec er wort gebruikt, voor die filmpjes.

Volgens mij, had ik die vraag al beantwoord.
 
Ik las inderdaad dat je zegd een divx is hetzelfde als een avi en de grote blijft ongeveer gelijk.Ik ga er dus van uit dat je bedoeld dat een avi van 170MB even groot zal zijn als divx.
ik wil eerst zeker zijn voor ik zo'n toestel ga kopen voor haar begrijp je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan