• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar staat wat in Excel 2007? - Hulp van Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
3.551
TIP!

Omdat niet alle opties voor iedereen in Excel 2007 even duidelijk terug te vinden zijn heeft Mircosoft een hulpje gemaakt in Flash;

"In Excel 2003 was het zo, maar waar staat dat in Excel 2007..." klik vervolgens op: Start the guide

Je kiest de optie in een Excel 2003 scherm en je krijgt te zien waar dit in Excel 2007 staat.

Ook handig voor uitleg bij vragen als je zelf nog geen Excel 2007 hebt..

{edit} nu ook in het Nederlands: http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1927005&postcount=6
 
Laatst bewerkt:
Schattig dingetje zeg :thumb:.
Is dit voor alle Office applicaties?

(ik merk wel dat ik tot nu toe voor al mijn Excel functies méér handelingen dien te verrichten dan voorheen... Ik noem maar: printen: is nu in elke geval 2 klikken extra.. Of een sneltoets.. Een KNOP ipv een menu om je instellingen te bereiken? Leuk voor de beginners! Vooruitgang? Gebruikersgemak? Ach.. Laat ik dat blik discussie maar hier niet opentrekken :D).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw tip Withaar

Grts Georgyboy
 
Bedankt Pierre, al heb ik nog geen 2007... ;-(
 
Office 2007

Voor mij hoeft het niet!!!!

Wat mij betreft zeer onoverzichtelijk en zeer bewerkelijk....


Datzelfde geldt overigens ook voor Vista
 
Prachtig allemaal, maar met de komst van 2007 wist ik binnen 2 minuten alles te vinden.

Soms moet je gewoon zelf op zoek gaan dat is meestal de beste leermeester.

Als je er niet uitkomt, bestaan er vele forums zoals deze om een vraag te stellen en je hebt 100% kans dat je vraag volledig beantwoord wordt.
 
Als MS Excel-expert met zeer lange ervaring op het gebied wat men op de werkvloer zoal loopt te klungelen voorspel ik met de invoer van 2007 dat de ramp helemaal niet meer te overzien is.:evil:

Betekend voor mij alleen maar weer extra werk.
 
Excel 2007

Is Excel 2007 echt zo verschrikkelijk? Waar kan ik een nederlandse handleiding vinden om te kijken hoe Excel 2007 werkt?
 
Wat er gaat gebeuren is het volgende:

Bij een bank als ABN AMRO bv heeft men de support van Microsoft afgekocht, want dan is het pakket goedkoper. Echter de interne Helpdesk ondersteunt geen Microsoft producten.
Doordat in 2007 zo'n beetje alles op een andere plek staat en men toch verder wil werken, is men genoodzaakt om zelf maar wat te experimenteren. Met alle gevolgen van dien natuurlijk. Veel Excelbestanden zijn bedoelt voor gemeenschappelijk gebruik, maaar niemand die natuurlijk zijn collega (uit ontwetendheid) gaat vertellen wat ie heeft lopen prutsen.
Men zal het personeel wel op een 2 daagse Excelcursus gaan sturen, maar men beseft niet dat het probleem daarmee alleen nog maar groter wordt..... Leert men nog meer dingen waarvan ze de consequenties niet overzien.
Excel is een prachtig programma waarmee je heel goedkoop zelfs complexe problemen kan aanpakken, alleen is bijna geen bedrijf wat investeerd in mensen die er echt mee kunnen omgaan.

Tijdens een congres in 2005 werd Excel door een spreker als "Massa-destructiewapen" genoemd en daar had die man volomen gelijk aan. Alleen het management beseft niet dat ze vaak over volstrekt verkeerde cijfers zitten te vergaderen.

Ik noem alleen al de uitzendkracht, die uit klantvriendelijkheid even de namen van de hoofdfondsen AEX op alfabetische volgorde had gesorteerd. Had alleen even niet gezien dat er een verborgen lege kolom tussen het fonds en het aan en verkoopadvies stond, wat men naar de klanten heeft gestuurd.........................................
 
Excel 2007

Maar werkt u wel met Excel 2007 dan? Of is het bij Excl 2003 gebleven.

Ik zit nu vaak met het probleem dat ik meer regels in Excel heb dan 65.000 Ik heb begrepend dat dat probleem juist verholpen is met Excel 2007.

Maar ik zoek daar eigenlijk een NL handleiding waar ik eens kan kijken hoe Excel 2007 werkt.
 
ik heb 2000, 2003 en 2007. Omdat ik Excel als database misbruik, ben ik hartstikke blij met die meer dan een miljoen regels, maar of een ander daar nu zo blij mee moet zijn.
 
Dan gebruik je toch Access als je een database wilt hebben.
Excel is meer gemaakt om te rekenen
 
Excel 2007

Ik werk in een organisatie waar men niet wil dat één persoon bijvoorbeeld met Access werkt. Ik doe dit nu al. Er is dan geen back up functie. Daarom wil men alleen met Excel werken. Daarom had ik zoveel vertrouwen in excel 2007 maar als ik genoemde verhalen lees wordt ik toch een beetje angstig. Vandaar dat ik op zoek was gegaan naar een goed nederlandstalig boek over Excel 2007
 
Dit zie je heel vaak. Bedrijven die het personeel naar cursussen sturen voor Word en/of Excel. Het staat ook in de functie eisen bij een sollicitatie. Een gedegen kennis voor Word en Excel wordt op prijs gesteld.

En dan zitten dat soort bedrijven vaak te prutten met een database in Excel.

Jammer !
 
waar staat wat in Excel 2007

Helemaal gelijk. Dat is inderdaad heel vaak mijn grote probleem.

Ik kan wel met Access overweg. MAar andere niet en willen en mogen dat ook niet.

Helaas Helaas
 
Helemaal gelijk. Dat is inderdaad heel vaak mijn grote probleem.

Ik kan wel met Access overweg. MAar andere niet en willen en mogen dat ook niet.

Helaas Helaas

Vind ik een verkeerd beleid van zo'n bedrijf.
Je moet de programma's gebruiken waarvoor ze gemaakt of geschreven zijn.
Bij een goed gebruik kan het op den duur vele man uren schelen.

Trouwens een goed ontworpen Access database kan niet zo veel aan fout gaan.

Maar het dreigt allemaal een beetje Off-Topic te gaan nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan