welk formaat filmbestand voor Adobe Encore DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Hoi

ik heb een aantal filmpjes, .avi en xvid, die ik in Adobe Encore DVD 2.0 wil importeren. Dit kan echter niet dus moet ik hem converteren naar een ander bestand. Als ik dit met TMPGEnc doe, naar avi, wordt het bestand 75 Gb. naar mpeg accepteert Encore ook niet, en naar divx file accepteert hij hem ook niet.

hoe kan ik nou wel deze filmpjes importeren?

alvast bedankt
 
Volgens Adobe kun je avi-films rechtstreeks in Encore DVD importeren. Zijn die avi/divx-bestanden niet corrupt? Download GSpot om de avi's te controleren.
 
als ik een .avi file wil importeren, zegt ie:

"The software that's used to decode the media is not available on this system. Installing the correct decoders for the files you are working with may help to correct the problem."

en over welke decoders ze het dan hebben weet ik ook niet :confused:
 
Heb je GSPot nu geinstalleerd? Dat programma vertelt je welke codecs gebruikt zijn voor dat avi-bestand, en welke codecs jij op je systeem moet hebben om de avi te kunnen converteren én of je die codecs ook inderdaad op je systeem hebt.
Maar gelet op de melding van Encore DVD weet ik bijna zeker dat het avi-bestand corrupt is, beschadigd, of helemaal geen avi is. Waar heb je het gedownload?
 
ik heb een bijlage van een screenshot van gspot bijgevoegd, maar ik zie zo geen fouten, en de codecs zijn geinstalleerd volgens gspot..

ik heb het via bitcomet gedownload..
 

Bijlagen

  • gspot.jpg
    gspot.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Volgens GSPot is alles inderdaad in orde, de gedownloade avi is goed, je hebt de audio- en de videocodec, dus zou ik alleen nog kunnen verzinnen dat Adobe Encore DVD niet goed is geinstalleerd. Heb je een betaalde versie? Heb je met Encore DVD wel al eens van avi een DVD gemaakt?

Edit: voldoet je systeem aan alle systeemvereisten?
 
Laatst bewerkt:
Volgens GSPot is alles inderdaad in orde, de gedownloade avi is goed, je hebt de audio- en de videocodec, dus zou ik alleen nog kunnen verzinnen dat Adobe Encore DVD niet goed is geinstalleerd. Heb je een betaalde versie? Heb je met Encore DVD wel al eens van avi een DVD gemaakt?

Edit: voldoet je systeem aan alle systeemvereisten?

ik heb het van een kennis van mij de het gekocht had ;)
en met een kleine avi de ik ergens in c:\windows gevonden had doet hij het wel..

* Intel® Pentium® 4 1,5 GHz-processor 2.8 GHz
* Microsoft® Windows® XP Professional of Home Edition met Service Pack 2 XP + SP2
* 512 MB RAM (1 GB aanbevolen) 512 MB
* 1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor een standaardinstallatie (5 GB extra ruimte of de vaste schijf aanbevolen voor méér content; vaste schijf of disk-array van 10 GB aanbevolen voor langlopende werkzaamheden) 100 GB:p
* Dvd-rom-station vereist voor installatie Ja
* DVD+-R-brander vereist voor de aanmaak van dvd's JA
* Geluidskaart met DirectX-stuurprogramma's JA
* Display-adapter voor 1.280 x 1.024 32-bits kleurenvideo JA
* QuickTime 6.5 is vereist om QuickTime-bestanden te importeren JA
* Internet- en telefoonverbinding vereist om het product te activeren en voor toegang tot internetservices JA


... zo te zien alle systeemeisen dus goed, en met de kleine .avi werkte het dus wel..:confused:
 
Tenzij iemand anders hier nog iets weet, ben ik toch bang dat er iets niet in orde is met dat gedownloade avi-bestand. Probeer het anders nogmaals te downloaden? (Het is 349 Mb, niet zo'n toer.)
 
ik heb dit geinstalleerd.. moet ik nu dus weer proberen of ik het wel kan importeren?

Dit werkt ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Op de Support-site van Adobe vond ik een antwoord op een vergelijkbare vraag. Hun beste advies is (o.a.) om de avi eerst te encoderen naar een mpeg-2 bestand. Dan moet je daar wel de codec voor hebben. TMPGEnc freeware heeft hem niet, wel de betaalde Plus versie.
 
Op de Support-site van Adobe vond ik een antwoord op een vergelijkbare vraag. Hun beste advies is (o.a.) om de avi eerst te encoderen naar een mpeg-2 bestand. Dan moet je daar wel de codec voor hebben. TMPGEnc freeware heeft hem niet, wel de betaalde Plus versie.
ik zal wel even kijken of ik wat kan vinden.. In ieder geval bedankt voor al je moeite;):thumb:
 
JAA dit werkt!!!! echt hardstikke bedankt :D :D :D :thumb: :thumb: :thumb: :D :D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan