vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Berichten
343
wat moet je doen om een verbinding te leggen tussen mijn laptop en de computer thuis.
Dus met de laptop vanaf een andere locatie.Nu heb ik gehoort over een vpn verbinding maar hoe leg je die aan. Beide computers hebben win xp pro.
bvd gr harry
 
Bedankt maar hoef ik geen verder software te installeren?
bvd gr harry
 
Zoals ik het lees niet,maar moet eerlijk toegeven dat dit voor mij ook onbekend gebied is,dus ik zou het gewoon gaan proberen en ondertussen zullen er nog wel meer tips komen!
 
De link geeft een uitstekende beschrijving hoe een vpn verbinding op te zetten, maar niet dat aan de andere kant van de verbinding (dus bijv. op het werk etc.) een VPN-server moet staan waar je die vpn-verbinding mee opzet.

Kortom: Het beschrijft hoe een vpn-client verbinding kan worden opgezet met standaard XP middelen, maar niet hoe een vpn-server opgezet moet worden.

Je hebt dus ook een vpn-server nodig, zoals die bijv. is ingebouwd in Zywall apparatuur van Zyxel, apparatuur van Cisco (bijv. Cisco Pix) etc.

Misschien kun je het probleem al oplossen door portforwarding op te zetten in de Internet-router op de zaak (zie www.portforward.com voor beschrijving hoe TCP poort 3389 voor Extern Bureaublad te forwarden naar een individuele pc in een netwerk), en dan m.b.v. het programma Extern Bureaublad een verbinding met die pc op te zetten. Let wel op: Extern Bureaublad is alleen onder XP Professional beschikbaar, en daar moet je hem ook nog eerst aanzetten (Rechtsklikken op Deze Computer, tabblad Externe Verbindingen, daar aanvinken, en ook aangeven welke gebruikersaccounts op de Externe Bureaublad mogen inloggen). Bovendien moet je een (moeilijk te kraken) wachtwoord zetten voor die gebruikersaccounts.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan