Aansluit-vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissNancy

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
7
De situatie is als volgt:
Mijn huidige internet-aansluiting thuis is er een van Casema met een Motorola modem. Binnenkort ga ik op kamers wonen waar toevallig ook precies dezelfde aansluiting en modem aanwezig is. Deze is echter al in gebruik, en aangezien er maar 1 ethernet aansluiting op de modem zit, moet ik dus een oplossing zien te vinden.
Wat zijn de mogelijkheden en hoe lastig is het om het realiseren? En ja, ik ben een ontzettende leek :eek:

alvast bedankt,
 
een router is dan een oplossin.
neem een router met meerdere uitgangen 9meestal vier)
een goed merk en makkelijk te installeren....linksys
 
Overigens ben ik op zoek naar de makkelijkste en goedkoopste oplossing, bedraad internet is absoluut geen probleem. :thumb:
 
Volgens mij alleen een simpele hub voldoet ook prima en is goedkoper
 
persoonlijk zou ik geen hub achter een modem zetten.
hoe wil je dat regelen met je ip adres........
router geeft via dhcp ip adressen uit.
hub kost 10 euro maar geef ik geen garantie op.
router linksys 50 euro
 
Een switch,letterlijk vertaalt schakelaar,is een apparaatje wat bepaalt welk pakket naar welk ip adres word gestuurt.
Een router is een mini server en switch ineen apparaat.
Een hub word allang niet meer gebruikt omdat deze op alle uitgangen hetzelfde signaal stuurt
 
sweex.....zou kunnen maar zoals ik al zei mijn voorkeur is linksys.
 
Een switch,letterlijk vertaalt schakelaar,is een apparaatje wat bepaalt welk pakket naar welk ip adres word gestuurt.
Een router is een mini server en switch ineen apparaat.
Een hub word allang niet meer gebruikt omdat deze op alle uitgangen hetzelfde signaal stuurt

Oke dat is duidelijk, dank je. Denk je dat met bovenstaand product in het linkje het gaat lukken? Een casema kabelverbinding delen met dat apparaat..

sweex.....zou kunnen maar zoals ik al zei mijn voorkeur is linksys.

Enorm prijsverschil..

[modedit]als je nog iets toe te voegen hebt, dan graag de aanpassen knop gebruiken[/modedit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien Casema werkt met een vast macadres, zal een swith niet werken, dan heb je een router nodig, waarbij dat macadres gecloont kan worden.

Als iemand kan vertellen of dat zo is, of niet, natuurlijk, kun je een keuze maken.
 
Ja dat is zo.
Zonder router krijg je ip conflicten.
Je hebt echt een router nodig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan