dvd menu maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

styntje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Berichten
49
hoe kan ik aan een VIDEO_TS map een menu toevoegen?
ik heb dus de hele film, hier ziiten sub's en audio kanalen bij.
een stilstaand menu is goed(plaatje).
wat zijn de mogelijkheden?
welk programmatje?
hoe werkt het?

stijn
 
Als je al VOB- en IFO-bestanden in je VIDEO_TS hebt, moeten daar de menu's al in zitten. Normaal gesproken kun je een AVI- of MPEG-bestand omzetten naar DVD-bestanden en dan tegelijkertijd menu's toevoegen, bijvoorbeeld in Nero Vision.
Hoe ben je aan dat VIDEO_TS gekomen?
 
Als je al VOB- en IFO-bestanden in je VIDEO_TS hebt, moeten daar de menu's al in zitten. Normaal gesproken kun je een AVI- of MPEG-bestand omzetten naar DVD-bestanden en dan tegelijkertijd menu's toevoegen, bijvoorbeeld in Nero Vision.
Hoe ben je aan dat VIDEO_TS gekomen?

kijk het is zo: ik heb en orginle dvd, en wil die branden, dan rip ik hem naar mijn kom, dan zal de qualiteit afnemen van wanneer je alles behoud( van 7 naar 4,4 gig). maar ik wil de hoofdfilm 100%.
dit kan met dvd schrink en dan reautor. als je de hoofdfilm naar links in het vak sleept, dan is de qualiteit 100% en maar 3,88 gig ( zoiet). als je hem dan brand heb je geeen problemen of zo maar de film start meteen met de hoofdfilm. je hebt wel ondertietels en verschillende audiokanalen. maar ik wil ook eene menu
 
Met een programma zoals DVD rebuilder kun je talen/ondertitels/extra's, die je niet wil verwijderen, het orginele menu behoud je dan. Alleen kun je een aantal funkties niet meer gebruiken. Het duurt veel langer dan met DVD shrink, maar de kwaliteit is beter. ook kun je de kwaliteit van de menu filmpjes minder laten worden, wat weer ten goede van je film kwaliteit is.
 
Laatst bewerkt:
Met een programma zoals DVD rebuilder kun je talen/ondertitels/extra's, die je niet wil verwijderen, het orginele menu behoud je dan. Alleen kun je een aantal funkties niet meer gebruiken. Het duurt veel langer dan met DVD shrink, maar de kwaliteit is beter. ook kun je de kwaliteit van de menu filmpjes minder laten worden, wat weer ten goede van je film kwaliteit is.

dvd rebuilder zou dus het beste programma's zijn om een backup van een dvd te maken.
( maakt mij niet uit hoelang hij er over doet, aleen de qualiteit is belangrijk).
maar hoe haal je de extra's weg en behoud je menu? of doet hij dat al? en wat moet je allemaal bij mode in stellen om een zo goedmogelijk rezultaat te krijgen
 
dvd rebuilder zou dus het beste programma's zijn om een backup van een dvd te maken.
( maakt mij niet uit hoelang hij er over doet, aleen de qualiteit is belangrijk).
maar hoe haal je de extra's weg en behoud je menu? of doet hij dat al? en wat moet je allemaal bij mode in stellen om een zo goedmogelijk rezultaat te krijgen

Is het gelukt??? laat even weten hoe???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan