windows media player problemen met geluid bij rippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo.

ik heb bij mijn vriendin op de computer xp staan en daar windows media player 10 er opgezet.

als ik nu muziek wil rippen dan speelt automatich de muziek af en kan deze niet stoppen (de stopknop is dan grijs) vervolgens ript hij op de snelheid dat de muziek afspeelt, dus een nummer speelt af duurt 3 min. dan ript hij ook dat nummer binnen die 3 min. en gaat verder met het volgende nummer. enz... na het rippen blijkt dat de kwaliteit enorm slecht is, de muziek is soms te zacht opgenomen zodat je deze niet hoort en soms is hij wel te horen maar dan met slechte kwaliteit.

de geluidskaart heeft geen problemen met het gewoon afspelen van muziek cd's (in de cd-rom speler) deze zijn echter van goede kwaliteit.

bij de instelling in w.m.p. heb ik bij audiokwaliteit (zie rippen) het schuifknopje helemaal naar rechts gezet. (beste kwaliteit)

maar het heeft geen resultaat.

iemand een sugestie?????
 
Niet meteen gaan rippen: Extra, Opties, Rippen, vinkje weghalen voor Cd meteen gaan rippen na plaatsen in station. Op zelfde tabblad, de indeling voor geripte bestanden instellen (WMA, WAV of mp3).
 
Laatst bewerkt:
zo stond hij ook:confused:

hij ripte al niet gelijk, en hij staat al naar mp3

ik heb hem zelfs in een eigen mapje geplaatst.

hij start automatisch met afspelen, als ik op rippen klikt.
 
Ik zou in jouw plaats WMP10 deinstalleren, WMP11 downloaden en opslaan in een map op je HD. Dan WMP11 installeren.
Er is en goede kans dat daarmee het probleem is opgelost.

NB: door de kwaliteit op z'n hoogst te zetten, verloopt het rippen sowieso erg traag.
 
Laatst bewerkt:
alsik windows media player 11 wil downloaden kost me dat ten eerste geld:confused:

en het ergste is dat op die pc waar t nu om draait geen internet heeft, dat is op zich geen probleem want neem ik hem wel mee, maar kan het niet anders door gewoon wmp 10 te gebruiken????

is dit probleem niet op te lossen dan????? er moet toch een simpele oplossing voor zijn, waarom hij automatisch begint met afspelen tijdens rippen????

ik zelf gebruik ook wmp 10 en het werkt gewoon zeer goed, zonder problemen.

iemand die het nog weet waarom hij automatisch muziek afspeelt tijdens rippen???? (en waarom dan het geluid slecht word opgenomen???)
 
Je ergste probleem (of liever gezegd van je vriendin) is de slechte kwaliteit van het geripte materiaal. Als je alles hebt ingesteld zoals je ook bij jouw WMP10 hebt gedaan en als de geluidskaart in orde is en goed functioneert, kan het opnieuw installeren vaak zulke problemen oplossen. Dé-installeer WMP10, herstart de PC en installeer WMP10 opnieuw. Dat de CD gaat spelen als je begint met rippen is het minste probleem, hoe heb je dat ingesteld op je eigen PC met jouw WMP10?

NB: WMP11 kost je geld omdat je een illegale XP hebt?
 
Laatst bewerkt:
Dat de CD gaat spelen als je begint met rippen is het minste probleem, hoe heb je dat ingesteld op je eigen PC met jouw WMP10?QUOTE]

wist ik dat maar hoe dat zo ingesteld staat:(

heb geen idee hoe het zo is, misschien heeft me vriendin ergens op gedrukt, maar nog hoe schakel je het dan uit???????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan