doorzichtige achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

naate

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7
Ik maak met frontpage een eigen site, het bestaat uit een 'index' pagina waarin ik rechts een cel heb neergezet en links het menu. Als je op bijv. de knop 'home' uit het menu klikt dan verwijst hij de 'home'-pagina naar de cel aan de rechterkant.

Mijn vraag is of het mogelijk is om achtergrond van bijv. de home-pagina doorzichtig te maken en de achtergrond van de cel waar ik de home pagina naar verwijs wel een achtergrond te geven, zodat je die achtergrond ziet als de home pagina geopend is.

Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan doen?
 
Kun je dit nog een keer uitleggen,want ik snap niet goed wat de bedoeling is,nog beter is als je een link naar de site hebt waar wij even kunnen kijken!
 
mijn site is http://fashion.tistis.nl

de site bestaat uit veel pagina's (Bijv. de Home pagina als je op de knop 'Home' drukt en de 'Fashion' pagina als je op de knop fashion klikt enz,), en al die pagina's hebben een achtergrond. Als je mijn site opent kom je bij de index pagina die bestaat uit links een menu en rechts een cel waar alle pagina's naar verwezen worden. Maar ik wil regelmatig de lay-out van mijn site veranderen. Als ik dan een nieuwe achtergrond heb moet ik dat dus bij al die pagina's gaan aanpassen en omdat dat zo veel werk kost vroeg ik me af of ik de achtergrond van die pagina's niet doorzichtig kan maken en die cel waar al die pagina's naar verwezen worden een achtergrond kan geven, zodat je die dan ziet.
 
Okè ik snap wat je wilt,ik heb nog even op het internet zitten zoeken maar ben niets tegen gekomen,zal wel kunnen maar dan zal je toch echt iemand moeten vinden die een scripje voor je kan schrijven!

Een persoonlijke noot,en leuke website,maar ik zou dat niet doen wisselde achtergronden!maak her alleen maar rommelig en onoverzichtelijk
 
Het betreft dus een iframe.....
transparant
dus in de googeldoos:
http://www.google.com/search?hl=en&...&ct=result&cd=1&q=iframe+transparency&spell=1

en wat doet
HTML:
<font color="#FFCC00" size="2"
                face="Trebuchet MS"></IFRAME></IFRAME></font>
 hier?


 <td width="100%"><IFRAME border="0" name="main" marginWidth="5" marginHeight="5" src="rechts.htm" width="800" height="450" frameBorder="0"><font color="#FFCC00" size="2"
                face="Trebuchet MS"></IFRAME></IFRAME></font></td>
 
Ik vind het wel leuk als je de site opent, dat je dan eerst op die startpagina komt (zwarte achtergrond met grote foto) en dat hij daarna langzaam wegfade naar het echte menu.
Kan iemand me vertellen hoe je zoiets doet ?
 
Ik vind het wel leuk als je de site opent, dat je dan eerst op die startpagina komt (zwarte achtergrond met grote foto) en dat hij daarna langzaam wegfade naar het echte menu.
Kan iemand me vertellen hoe je zoiets doet ?

Gooi de engelde benamingen hiervoor in de googeldoos:
transition fade
desnoods aangevuld met javascript
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan