DVD branden MET subtitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

jupiter

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
16
ik heb films op de harde schijf staan en wil een dvd branden.
als ik de dvd op de pc bekijk zie ik de subt. in beeld, maar zodra ik de dvd gebrand heb zit er geen ned, ondertiteling meer bij....ra ra hoe kan dat nu ! help ! ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen:rolleyes:

ik gebruik nero vision (start smart)

:eek: gr, van een partime blondje
 
Ik begrijp 't niet helemaal geloof ik.........

Je hebt een film met ondertitels en na het branden zijn de ondertitels weg?
Pyromaantje adviseert om daar e.o.a. tool voor te gebriken...?
Ik vat dat niet? Waarom zou je een tool moeten gebruiken om iets te branden dat je al hebt?
M.i. is er iets heel onschuldigs aan de hand......
1. selecteer op de DVD het subtitle menu en selecteer / activeer de subs
2. wat heb je naar DVD gebrand (welke bestanden -> extensies)
 
Of het is het geval dat er geen menu is op de dvd.
En je speelt hem af op een standalone dvd speler om hem te kijken op de tv en je ziet geen ondertitels meer, terwijl dit op je pc wel zo was.

Oplossing is dan op de afstandsbediening drukken op het knopje subtitle, soms meerdere keren tot je de Nederlandse ondertitels hebt. ( staan namelijk soms meerdere talen ondertitels op een dvd)

Dat hij de ondertitels wel weer gaf op je pc komt dan waarschijnlijk omdat er ergens in de dvd player iets aanstaan waardoor hij standaard de Nl ondertitels automatisch weergeeft.

De tip van Pyromaantje snap ik ook niet.
De ondertitels staan immers al op de dvd, en die is al gebrand!
 
Laatst bewerkt:
Oplossing is dan op de afstandsbediening drukken op het knopje subtitle, soms meerdere keren tot je de Nederlandse ondertitels hebt. ( staan namelijk soms meerdere talen ondertitels op een dvd)

Da's idd. wat ik bedoelde met het gestelde onder 1.
 
Nee toch is het anders.
de gedownloade film bestanden staan in een map. als ik via nero de map open (video ts) dan kan ik alleen maar die map inhoud overbrengen naar het brandprogramma, maar daar zitten geen subs. in.
die subs.staan naast de map video_ ts en die laat zich niet samenvoegen.

als ik via de PC de film even als test bekijk komt de ondertiteling wel mee. maar na branden is het niet aanwezig....ik snap er ook niks van.
wat doe ik fout?
 
Het is mij (bijna) volkomen duidelijk. Voordat ik je dat vertel, eerst nog een vraag:

WAT doe je precies om de film op de pc af te spelen?
Stel je speelt 'm af met WMP, WAT klik je dan precies aan om 'm af te spelen?
Mocht je 'm met een andere speler openen, zelfde vraag:
WAT doe je /. WELK(E) bestand(en) klik je aan om 'm te bekijken?
 
Laatst bewerkt:
ik ga naar de C:/program Files/ downloads, en klik door naar de map waar de film staat, die opend zich met nero show time3:eek:
 
Da's glashelder.

Als de ondertiteling in een andere map staat als de map waarin de filmbestanden (.ifo .bup .vob) staan, dan weet ik twee dingen voor 99,9% zeker:

1. jij moet je vergissen v.w.b. de ondertiteling in de film........ - die moet ook al in de film zitten, andere kun je nooit ondertitels zien. (Showtime pakt de film uit 1 map -ik neem aan dat die map heet: -Video_TS- en "kijkt" niet naar 2 mappen)
Doe eens een testje en verplaats de ondertitels eens naar een heel andere schijf of partitie of van mijn part naar een mapje binnen Office.
Start nu de film nog eens.............. ik ben heel benieuwd of je ondertitels kunt zien. Als je nu ondertitels kunt zien is mijn stelling correct -> de ondertitels zitten al in de film.
2. als dat zo is dan kun je dus ook na het branden ondertitels in beeld krijgen en wel zoals reeds beschreven -> op de afstandsbediening van de DVD speler het ondertitelknopje indrukken en daar NL selecteren.

Ik ben benieuwd............

Maak anders eens een screendumpje in de verkenner zodat we de plaats van de film EN de locatie van de subs kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
ik wil best een screendumpje maken alleen weet ik nog niet hoe...?
ik ben nu een dvd aan het branden en zal het eindresultaat morgen vertellen
via de pc zie ik de sub titels. in beeld. nu nog ff afwachten of ze er ook op de gebrande dvd staan....

misschien heb je nog een tip voor een ander brandprogramma

gr,
 
ja de ondertieteling staat er toch bij nu. gelukkig.
maar hoe het mogelijk was dat een eerder gebrande dvd met subt. er zonder zonder de subt. uitkomen blijft me een raadsel......

toch bedankt voor de genomen moeite:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan