Volume versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fonsw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
2
Ik heb een opnamebestand in MP3 van een toespraak welke door een zender storing met een te zacht signaal is binnengekomen. Om deze toch goed hoorbaar op een cd te kunnen zetten in audio, wil ik deze graag eerst versterken. Daarbij wil ik zoveel mogelijk ruis wegnemen om te voorkomen dat de ruis ook versterkt wordt. Wie weet welk programma daar het beste toepasbaar voor is? Liefst een nederlandstalig freeware programma, maar iets anders is uiteraard ook welkom. Zelf werk ik veel met Audacity maar met dit programma lukt het mij niet.

Bij voorbaat dank!
 
Je mag het MP3 naar me toesturen.
In mijn masteringstudio haal ik het door wat Plug-ins heen, waardoor het zo hard mogelijk gaat klinken.

Welkom bij helpmij.nl overigens!
 
Overigens is in dit geval het programma WaveLab van Steinberg de uitkomst.
Maar helaas GEEN free-ware en de plug-ins die je ervoor nodig hebt, ook zeer zeker niet.
Vandaar mijn aanbod.
 
Misschien heeft A.J. je mp3 inmiddels ontvangen, maar dan toch nog een opmerking. Als je de mp3 in Audacity hebt geladen en geselecteerd met Ctrl + A, kun je in Effecten kiezen voor Ruis verwijderen. Je krijgt dan het onderstaande scherm. Het is vaak even uitzoeken, proberen en nog eens proberen, maar als je de ruis hebt weggewerkt kun je gaan versterken in Effecten. Of had je dit allemaal al gedaan?


(Klikbaar)
 
Laatst bewerkt:
Helaas.
Zoals zo vaak, geen reactie meer van TS.
 
Versterken van geluid

Helaas mn, mail lag er ff uit ivm provider. Allemaal alvast heel hartelijk bedankt voor jullie hulp. Het versterken van het geluid is gelukt, ik ga nu pogingen ondernemen om het de ruis weg te nemen. Super dat jullie zoveel hulp bieden!!

Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan