volume afvlakking bij opname mp3 cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
108
Wanneer ik een compilatie mp3 cd opneem met Nero dan kies ik geripte bestanden van audio cd's maar ook mp3's die reeds in mijn map muziek staan;
Het komt irritant over wanneer je na het branden ondervindt dat er tracks zijn die veel luider in volume spelen dan andere. Heeft daar iemand een oplossing voor.
Ik weet wel dat er in windows mediaplayer een automatische volumeafvlakking aanwezig is, maar dit is waarschijnlijk enkel van toepassing bij het afspelen met windows media player
 
AJ, niet nodig, Nero kan dat prima zelf:

als je de compilatie hebt voltooid (m.a.w. de bestanden staan in het linker deelvenster van Nero) selecteer dan alle bestanden en kies op de menubalk voor "Bewerken", dan "Eigenschappen", dan "Filters" en tot slot voor "Normaliseren". Hier kun je een waarde (%) instellen en het gaat allemaal goed komen. :D

Advies : stel de waarde (percentage) niet hoger in dan 25 of 30%, anders krijg je "overspraak". (Experimenteer maar eens wat met de percentages)

Succes!
 
Laatst bewerkt:
MP3Gain gebruik je voornamelijk wanneer je je mp3's op je pc wilt afspelen van je HDD.
 
Ik heb het gevoel dat ik wat ga leren (?) :

waarom zou je dat niet gewoon met de WMP doen? (Afspelen vanaf hdd) Ik heb een kleine 1200 MP3'tjes op mijn hdd staan en wanneer ik er 1 dubbelklik, dan opent WMP en speelt 'ie fantastisch af.

Waarom een "vreemde" speler ?
 
Google eens met "nomalize mp3's" en je vindt meerdere [betaalde en gratis] oplossingen...
 
mp3gain is geen speler maar een progje om het afspeelvolume van je mp3's op een globaal niveau te brengen zodat ze allemaal even luid uit je speakers komen.
 
Yep en mijn ervaring is dat hij dat beter doet dan welke andere dan ook.
Maar dat is mijn ervaring natuurljk.
 
Dan verwijs ik toch naar mijn bericht van 17.32 uur (Keep it simple and efficient)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat ik wat ga leren (?) :

waarom zou je dat niet gewoon met de WMP doen? (Afspelen vanaf hdd) Ik heb een kleine 1200 MP3'tjes op mijn hdd staan en wanneer ik er 1 dubbelklik, dan opent WMP en speelt 'ie fantastisch af.

Waarom een "vreemde" speler ?

TS geeft aan dat er tussen de nummers volume verschillen zitten. MP3 Gain lost dat probleem op.
 
Maar waarom zou je in vredesnaam een ander programma gebruiken als je met Nero gaat branden (en die al op je scherm hebt staan!!!) en Nero heeft de optie zelf al aan boord ?
 
Laatst bewerkt:
Nero doet dat idd wanneer je je mp3's wil branden, maar wanneer je ze gewoon vanaf je hdd wilt afspelen kan mp3gain de klus voor je klaren. Twee verschillende oplossingen voor twee verschillende problemen :)
 
Wanneer ik een compilatie mp3 cd opneem met Nero dan kies ik geripte bestanden van audio cd's maar ook mp3's die reeds in mijn map muziek staan;
Het komt irritant over wanneer je na het branden ondervindt dat er tracks zijn die veel luider in volume spelen dan andere. Heeft daar iemand een oplossing voor.

Gelukkig had Kerjo maar 1 probleem / vraag....................... ;) en vroeg hij / zij NIET of er iets bestond voor het gelijktrekken van het volume bij het afspelen vanaf HDD, maar had hij / zij alleen een BRAND vraag. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om in het menu filters te geraken wanneer ik het programma "MP3 schijf maken" in Nero Express open.Maar het lukt mij niet ! Wel bij het maken van een audio Cd.
 
Klopt, bij een MP3 CD maken is deze optie niet beschikbaar, wel bij een compilatie zoals je zelf inmiddels al gemerkt hebt.
 
@Pasja 18:11 uur

Klopt, maar nu heeft hij een oplossing die niet werkt (mp3-schijf normalizen) en dat kan hij van te voren tackelen met Mp3Gain:)
 
De oplossing blijft onverminderd van kracht:

lees daarvoor aandachtig het oorspronkelijke probleem.........................!

immers:

de compilatie die door Kerjo voorgesteld wordt, bestaat uit geripte audiobestanden van CD's, hetgeen betekent dat het eindresultaat van de CD dus never een MP3 CD zal kunnen zijn!

Dit betekent weer dat Kerjo bij aanvang dus slechts een andere keuze moet maken: niet kiezen voor MP3 CD (= ook niet echt logisch wanneer de compilatie ook andere bestanden bevat -> geripte CD audiobestanden), maar moet kiezen voor "audio CD". Daamee is Kerjo's probleem opgelost en tevens de niet logica van het willen maken van een MP3 CD die tevens bestanden bevat die GEEN MP3 zijn. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan