Ondertiteling meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellie52

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
6
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik heb de ondertiteling precies aangepast aan de avi files met Subtitle Workshop.
Als ik de avi files ga converteren wordt de ondertiteling niet mee genomen.
Ik heb zowel ConvertXtoDVD als Winavi geprobeerd. Wie weet of heeft een vermoeden waar de fout ligt?
 
de titel van de bestanden zijn misschien verschillend zorg ervoor dat ze excat de zelfde naam hebben en in de zelfde map staan. wat voor convertxtodvd niet uit hoort temaken.
 
Nee de namen van beide bestanden zijn precies gelijk. inclusief de hoofdletter! In het verleden is het wel gelukt maar het werkt niet meer?? Dat begrijp ik niet.
 
Heb ik geinstalleerd. Bij Winavi krijg ik 1 regel ondertiteling. Het kleiner maken van de letters heeft geen effect. Bij ConvertXtoDVD werkt dit niet. Er is al vooruitgang!!

Is er misschien nog een andere plugin die zou kunnen werken voor ConvertXtoDVD?

Winavi gebruik ik normaal niet omdat dit toch vaak wat storing in de beeldweergave geeft.
 
je kunt de positie van de ondertiteling aanpassen met VobSub als ie actief is zie je onderin op de taakbalk zo'n groen pijltje. klik daar dubbel op en je kan van alles instellen. ook de positie in beeld.
 
In WinAVI start het groene pijltje op en krijg ik de ondertiteling keurig naar wens op het scherm aangepast. Bij ConvertXtoDVD start dit groene pijltje niet op en zie ook geen mogelijkheid om dit programmaatje te laten opstarten.
 
als je bij ConvertXtodvd opent en je voegt een film toe en je klikt op het plusje ervoor. zegt ie dan van 1 ondertitel gevonden? zo niet dubbelklik er dan op dan kan je zelf een ondertitel invoegen. en nog iets ConvertXtodvd voegt ze los toe dus je heb de functie van aan en uit schakelen op de dvd dus ze zitten niet in het videospoor zelf maar er overheen. kijk eens bij opties of ze er niet gewoon tussen zitten.
 
Als ik een film toevoeg en het hokje aan vink krijg ik het volgende:

Filmnaam
x Geluid kanaal 1
1 Ondertiteling kanaal - 0 intern, 1 extern
Geen intern ondertitelingskanaal
-------------------.Extern SRT (puntjes is srt bestandsnaam)

Bij het afspelen op de dvd speler kan ook geen ondertitelig zichtbaar gemaakt worden.
Het vreemde vind ik dat ik het AVI bestand en het SRT bestand in WinAVI wel gewoon kan samenvoegen.
In ConvertXtoDVD vind ik ook geen instellingsmogelijkheid voor andere instellingen?
 
probeer hem dan eens af te spelen met je PC en dan rechtermuisknop en dan iets van ondertiteling weergeven ofzo.
 
Nee, werkt ook niet. Wat mijn verbaast is dat bij WinAVI het groene pijltje van Vobsub wel in de balk verschijnt en met het opstarten van ConvertXtoDVD niet. Heeft iemand anders nog een oplossing voor dit probleem? Dank je voor de moeite killer555!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan