Media Player werkt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puif

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
2
Sinds kort heb ik last om met Windows Media Player cd's af te spelen zonder ze eerst te rippen. Bestanden (mp3, wma, avi, mpg...) die op m'n computer staan spelen heel vlot, maar een gewone cd of dvd vormt blijkbaar een groot probleem. Het geluid speelt te traag af (ergens rond de 75% van de normale snelheid schat ik) en het galmt ook wat na. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals terug op de vorige versie overschakelen (versie 10), de nodige codecs downloaden.. maar omdat ik vroeger hier nooit problemen mee had zou het me verbazen dat het daaraan lag. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Davey
 
Ten eerste: open WMP en druk op F1. Klik vervolgens op Problemen met Media Player oplossen.
Je krijgt in de vervolgschermen ook een link te zien naar online hulp voor WMP.

Ten tweede: probeer eens je CD-Rom in Apparaatbeheer uit te schakelen (Installatie ongedaan maken) en reboot daarna je PC.
En misschien moet je de nieuwste firmware zoeken en installeren.

Edit: heb je kortgeleden een virtuele CD-Romdrive geinstalleerd? Schakel die eens uit en probeer opnieuw een CD/DVD te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Met welke mediaplayer heb je problemen.
 
Voorlopig werkt het weer, ik heb de foutcorrecties aangezet (aangeraden via de online hulp) en alles draait weer vlot. Ik vraag me alleen af hoe die is uitgezet..
Bedankt in elk geval, ik had de site van microsoft al doorzocht, maar nog niet via de online hulp van media player zelf :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan