PDF openen in ACCESS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojam

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Berichten
65
Ik ben momenteel bezig een documenten beheer programma, dat nu perfect werkt met Word documenten, om te bouwen, zodat ik vanuit Access pfd-files rechtstreeks kan openen.
Gezien deze documenten niet meer bewerkt worden, en in verband met opslagcapaciteit ben ik genoodzaakt deze om te zetten naar PDF.

Heeft hier iemand ervaring mee, oftewel wie kan me helpen met de VB code.
 
Dat is heel simpel, daarvoor kun je de followhyperlink methode van het application object gebruiken:
Application.FollowHyperlink "C:\Jouwpdf.pdf", , True

Dit werkt ook voor word documenten, excel bestanden, foto's, mp3's , filmpjes etc.

De FollowHYperlink methode opent het meegegeven bestand in de toepassing die aan de extentie is gekoppeld. Voor pdf bestanden is dat meestal Adobe Reader, voor een .doc bestand is dat Word, voor een .xls bestand is dat Excel etc.
 
Dat is heel simpel, daarvoor kun je de followhyperlink methode van het application object gebruiken:
Application.FollowHyperlink "C:\Jouwpdf.pdf", , True

Dit werkt ook voor word documenten, excel bestanden, foto's, mp3's , filmpjes etc.

De FollowHYperlink methode opent het meegegeven bestand in de toepassing die aan de extentie is gekoppeld. Voor pdf bestanden is dat meestal Adobe Reader, voor een .doc bestand is dat Word, voor een .xls bestand is dat Excel etc.

Meneer Bartuls, bedankt voor de snelle reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan