Film van 2 avi bestanden + 2 srt branden op 1 DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
219
Ik heb een tijdje gezocht op het forum maar kon niet iets duidelijks vinden waar ik wat aan had. Daarom open ik een nieuw topic.

Ik heb een film op mijn harde schijf staan, deze wil ik graag op een DVD branden. Zo wil ik de DVD in een willekeurige DVD-speler afspelen op de televisie. Maar mijn DVD speler ondersteund geen Avi bestanden, of in ieder geval, hij speelt het niet af.

De film bestaat uit 2 avi bestanden, en 2 srt bestanden voor de ondertiteling. Hoe krijg ik deze op 1 DVD, die ik dan kan afspelen op mijn DVD speler op de televisie?

Alvast bedankt :thumb:
 
Heb je Nero, i.c. Nero Vision Express?
Met Vision Express de film om laten zetten. Daarna ondertitelen, maar da's een hoofdstuk apart!

Maarre, deze vraag is reeds een keer of 100 op dit forum voorbij gekomen. Heb je al gezocht?
 
Laatst bewerkt:
Hallo SX-SuperFly,

Om 2 avi bestanden samen te voege gebruik ik Virtualdub.
Om de ondertiteling samen te voegen gebruik ik Subsync.

Om dit geheel om te zetten en te branden op DVD gebruik ik ConvertXtoDVD.

Het laatste programma is niet gratis maar kun je 30 dagen gebruiken.
Met dit programma kun je verschillende ondertiteltalen gebruiken en kiezen welke je wil zien.

Ik wens je veel plezier met het omzetten.

Mvg. Wim
 
Wim, dat heb ik gedaan. Maar niet precies zo.

Ik heb de twee filmbestanden met ondertiteling laten converteren met het programma (wat duuurt dat lang!!)

Nu is de film op dvd gebrand en gebeurd er niks! De dvdspeler zegt 'foute dvd', en op de pc staat er een audio en een video map op als je de DVD opent. Maar afspelen wil niet, de audio map is leeg. De video map zit wel vol.

Hier is een printscreen van het log van ConvertXtoDvd:

 
Tja, wat zal ik zeggen................ niets lijkt mij het handigst ;)
 
Kan je dat uitleggen?

Ik denk dat ik het zelf al snap... ik ging met dat NeroVision hetzelfde proberen, maar toen kreeg ik een melding dat mijn dvd te klein was, er kan 4,7 gb op, maar 120 minuten video en dat is te weinig.

Zal het daarvan komen?
 
JIJ koos voor de oplossing van Hoorvan, wacht dus maar even af wat voor superadvies hij gaat geven !
 
Dat is niet waar. Ik heb eerst mijn vraag geplaatst. Toen heb ik direct ConvertXtoDvd gebruikt en de dvd gebrand. Toen heb ik de dvd geprobeerd af te spelen, dat werkte dus niet. En TOEN ben ik pas naar het forum gegaan en heb ik een reply geplaatst :)
 
Ik vertrouw op de expertise van Hoorvan, hij gaat 't ongetwijfeld voor je oplossen.
 
Goede avond,

Pasja ik ben niet alwetend al denk jij van wel.

Met Virtualdub smelt ik de 2 avi bestanden samen.
Met Subsync zorg je dat de 2 srt bestanden er 1 word.

Met ConvertXtoDVD zet ik dan het nieuwe avi bestand naar DVD.
En voeg daar ook het nieuwe srt bestand bij.

Ik denk dat je misschien bij Instellingen (ConvertXtoDVD) moet kijken of alles goed staat.
Een bestand van 4,7 Gb zet hij op een DVD (als je dat heb ingesteld)
Als hij is omgezet hoef je die niet gelijk op DVD te branden, je kunt hem ook van de hardeschijf af spelen (dus testen)

Verder zou ik het ook niet weten, zo lang als ik het programma ConvertXtoDVD gebruik nooit moeilijkheden mee gehad.

Suc6 en Google eens daar vind je ook de beschrijvingen.

Mvg. Wim
 
Bedankt Wim!

Hiermee kom ik er wel uit! Deze is opgelost voor mij :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan