dvd brand vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodime

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
20
Hallo,
ik snap er even niets meer van dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik wil een dvd branden met Nero (ultra edition) als ik bij DVD-video maken een aantal kleinere filmpjes toevoeg met als extensie .wmv en deze vervolgens op dvd brand gaat alles goed en kan ik de dvd gewoon afspelen in mijn dvd speler.

Nu heb ik ook een film op mijn pc staan die opgenomen is met een camcorder en op mijn pc staat ook met extencie .wmv .
Als ik nu deze film wil branden en gewoon dezelfde stappen volg als met de wel geslaagde poging met de kleinere filmpjes krijg ik aan het einde de melding dat het brandproces succesvol is afgerond , maar ik kan de dvd niet afspelen in mijn dvd recorder.??!

Ik heb 2 x een poging gedaan , de 1e keer las de dvd speler niet eens de dvd maar kreeg ik de melding error en de 2e dvd werd wel gelezen maar daar bleef het ook bij , er werd verder niets weer gegeven (geen aantal track of totale tijcsduur etc)

Heb nog even gedacht dat de film te groot was om op dvd te branden maar er werd aangegeven dat er maar 3.5gb van de beschikbare 4.7 gb gebruikt word dus volgens mij ligt daar het probleem niet.
Het enige verschil tussen het brandproces van het aantal kleine filmpjes en de ene grote film is dat bij de laatste op gegeven moment aangegeven word dat de film meer ntcs fragmenten bevat dan pal en word gevraag naar welke van deze 2 de rest omgezet moet worden .Dit heb ik een keer naar ntcs gedaan en een keer naar pal >>beide geen succes.

ps.de gebrandde dvd kan ik wel met mijn pc lezen dus de bestanden staan er wel op maarre........ik kom er ff niet meer uit.
Alvast bedankt voor eventuele hulp , groeten
--
Roger
 
Ik neem aan dat je met Nero Vision werkt. Als je altijd via Nero StartSmart naar je project gaat, doe het dan eens via Alle programma's, Nero Ultra Edition, foto en video, Nero Vision. In het eerste scherm kun je uit een aantal mogelijkheden kiezen. Gebruik dan Make movie (of vergelijkbaar in Nederlands) voor de camcorder wmv-file. Of tweede keus: Record directly to DVD. Maar het blijft natuurlijk mogelijk dat je DVD-speler het beeldformaat van de camcorder niet kan lezen. Want in Windows Media Video kan heel wat aan verschillende soorten beeldsporen zijn opgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je met Nero Vision werkt. Als je altijd via Nero StartSmart naar je project gaat, doe het dan eens via Alle programma's, Nero Ultra Edition, foto en video, Nero Vision. In het eerste scherm kun je uit een aantal mogelijkheden kiezen. Gebruik dan Make movie (of vergelijkbaar in Nederlands) voor de camcorder wmv-file. Of tweede keus: Record directly to DVD. Maar het blijft natuurlijk mogelijk dat je DVD-speler het beeldformaat van de camcorder niet kan lezen. Want in Windows Media Video kan heel wat aan verschillende soorten beeldsporen zijn opgeslagen.

Klopt ik werk inderdaad met Nero Vision.
Ik ga het zo eens kijken wat er gebeurt wanneer ik via alle progs naar Nero ga want ik ga idd altijd via Nero start smart naar mijn project.

Voorheen heeft iemand al eens een dvd'tje gemaakt , opgenomen met mijn camcorder en gebrand met Nero, die mijn dvd speler wel pakte dus ik hoop dat de mogelijkheid van een onleesbaar beeldformaat uit te sluiten valt.

Zodra ik eea geprobeerd heb hoor je me,
groeten Roger.
 
:(
Klopt ik werk inderdaad met Nero Vision.
Ik ga het zo eens kijken wat er gebeurt wanneer ik via alle progs naar Nero ga want ik ga idd altijd via Nero start smart naar mijn project.

Voorheen heeft iemand al eens een dvd'tje gemaakt , opgenomen met mijn camcorder en gebrand met Nero, die mijn dvd speler wel pakte dus ik hoop dat de mogelijkheid van een onleesbaar beeldformaat uit te sluiten valt.

Zodra ik eea geprobeerd heb hoor je me,
groeten Roger.

Ben inmiddels van alles en nog wat aan het proberen geweest,
via alle progs naar Nero gegaan en het hele proces opnieuw gedaan ben echter nu na een paar minuten gestopt en het gedeelte wat toen op mijn pc was opgeslagen op dvd gezet, dit kon ik gewoon afspelen op mijn dvd speler.
Nu dit dus mogelijk bleek weer alles van vooraf aan gedaan echter nu eerst de hele film op mijn pc gezet en vervolgens op dezelfde wijze op dvd gebrand , maar helaas deze kon ik niet afspelen op mijn dvd speler.
Het lijkt erop dat het aan de lengte van de film ligt maar deze blijft toch onder de 4,7gb.
Dus je begrijpt dat ik er niets meer van snap.:(
 
:(

Ben inmiddels van alles en nog wat aan het proberen geweest,
via alle progs naar Nero gegaan en het hele proces opnieuw gedaan ben echter nu na een paar minuten gestopt en het gedeelte wat toen op mijn pc was opgeslagen op dvd gezet, dit kon ik gewoon afspelen op mijn dvd speler.
Nu dit dus mogelijk bleek weer alles van vooraf aan gedaan echter nu eerst de hele film op mijn pc gezet en vervolgens op dezelfde wijze op dvd gebrand , maar helaas deze kon ik niet afspelen op mijn dvd speler.
Het lijkt erop dat het aan de lengte van de film ligt maar deze blijft toch onder de 4,7gb.
Dus je begrijpt dat ik er niets meer van snap.:(

Ben inmiddels vele pogingen verder en nog steeds geen resultaat
dus ik hoop dat iemand nog een oplossing weet aan te dragen . Bvd.
Roger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan