opname van mini dvd naar mailbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

draakje969

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Berichten
1
Hallo allemaal!

Ik heb een digitale videocamera die opneemt op van die mini dvd's. Een Sony handycam DCR-DVD404. Ik heb al een aantal leuke filmpjes er mee gemaakt, maar daar kan ik verder helemaal niks mee. Alleen afspelen en opslaan op mijn computer lukt, maar ik kan ze alleen kijken met WINDVD. Graag zou ik de filmpjes kunnen mailen, maar dan moet het een andere bestandsvorm (?) zijn. De filmpjes uploaden op bijv. Photobucket lukt ook niet, want die kan ook het bestandsformaat niet lezen. De filmpjes die ik gemaakt heb zijn VIDEO_TS bestanden. Een IFO bestand? Ik hoop dat iemand begrijpt waar ik het over heb, want zelf snap ik er weinig tot niks van.
Ik heb ondertussen ook Pinnacle Studio plus versie 10 aangeschaft in de hoop dat ik daar een oplossing kon vinden. Maar ook in pinnacle kan ik niet eens de filmpjes ingeladen krijgen om er iets mee te proberen...zucht. Ooit heb ik (al heb ik geen idee meer hoe) een dvd'tje op mijn computer opgeslagen gekregen en die speelt nu af in Windows mediaplayer. Dat waren korte scènes, maar die zijn nu samensgesmolten tot één film van meer dan 10 min. Bovendien werkt die ook niet per mail. Er komt wel zo'n mooi afspeelschermpje, maar afspelen ho maar!
Ik word ondertussen een beetje moedeloos. Want ik heb hele leuke filmfragmenten, die ik graag met mensen wil delen. Maar het is allemaal niet eenvoudig voor een leek. Terwijl ik wel vaak van die leuke filmpjes van internet over de mail krijg. Dus het moet kunnen. Maar hoe??? Wie maakt me wegwijs of weet wat ik moet doen om mijn mini dvd'tjes te bewerken tot mailbare filmpjes. Help!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan