.MOV afspelen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef23

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
7
Dag allemaal,

Ik wil graag de filmpjes van mijn fotocamera (.mov) op mijn computer afspelen... Eerder heeft dit gewoon gewerkt maar nu krijg ik alleen geluid met een wit beeld. Ik heb Quicktime gedownload en de nieuwste realplayer.

WIE O WIE heeft een verklaring????

Dank je alvast! :thumb:
Groetjes Eva
 
MOV is een Apple videoformaat en zou in Quicktime af moeten spelen. Het ging eerder goed, hoe speelde je het toen af?
 
ja volgens mij ook gewoon via quicktime/realplayer.. Maar zowel op m'n laptop als op de vaste computer opent ie m nu met wit beeld. Hoor het filmpje dus wel. Heb net quicktime alternative al geprobeerd maar dan krijg ik alleen de realplayer classic en die geeft juist weer zwart beeld. Snap er niets van!! :(
 
MOV is een Apple videoformaat en zou in Quicktime af moeten spelen. Het ging eerder goed, hoe speelde je het toen af?

ja volgens mij ook gewoon via quicktime/realplayer.. Maar zowel op m'n laptop als op de vaste computer opent ie m nu met wit beeld. Hoor het filmpje dus wel. Heb net quicktime alternative al geprobeerd maar dan krijg ik alleen de realplayer classic en die geeft juist weer zwart beeld. Snap er niets van!!
 
Help voor Quicktime geeft aan hoe je informatie over een bestand kunt krijgen. Probeer dat eens, misschien levert het iets op.

NB: in mijn eedere reply vroeg ik wat je bedoelde met, eerder ging het goed. Was dat een ander filmpje en waarmee speelde je toen af?
 
Help voor Quicktime geeft aan hoe je informatie over een bestand kunt krijgen. Probeer dat eens, misschien levert het iets op.

NB: in mijn eedere reply vroeg ik wat je bedoelde met, eerder ging het goed. Was dat een ander filmpje en waarmee speelde je toen af?

Eerder heb ik mijn filmpjes volgens mij ook gewoon via Quicktime afgespeeld. Ik heb via Help geprobeerd te achterhalen wat je aangaf, maar helaas zonder resultaat. Ik heb het wel geprobeerd met andere instellingen. Er stond namelijk een uitleg over films bekijken achter firewall. Ik dacht dat het misschien was maar het beeld blijft wit. Wat kan ik nog meer proberen?? :D
 
heb je onlangs een nieuwe versie geinstalleerd?
ik had dit probleem namelijk ook met versie 6.5>, toen ik 7.x installeerde was het weg.
het probleem was echter terug toen ik mijn pc opnieuw had geinstalleerd en quicktime ook opnieuw had geinstalleerd.

ik heb er alleen niet zo'n problemen mee ivm dat ik bijna nooit QuickTime gebruik
 
heb je onlangs een nieuwe versie geinstalleerd?
ik had dit probleem namelijk ook met versie 6.5>, toen ik 7.x installeerde was het weg.
het probleem was echter terug toen ik mijn pc opnieuw had geinstalleerd en quicktime ook opnieuw had geinstalleerd.

ik heb er alleen niet zo'n problemen mee ivm dat ik bijna nooit QuickTime gebruik

Hmm... m'n laptop is pas gecrashed en ik heb het probleem ook nu pas nadat ik alles opnieuw geinstalleerd heb. Ik heb gewoon de nieuwste versie: 7.
Ik gebruik quicktime in principe ook niet zo vaak, alleen om de filmpjes die van mijn dig camera afkomen te bekijken. Dus als je iets anders weet waar ik dat mee kan doen???!!Vind ik het ook prima! :thumb:
 
aangezien jij het ook hebt nadat je een nieuwe versie hebt geinstalleerd denk ik dat het ergens in quicktime zelf zit en niet in de filmpjes

of is dit niet zo?
 
Download en installeer Windows Installer Cleanup Utility en selecteer in het venster van dat programma "Apple software update" en "Quicktime". Remove die regels. Download en sla op in een map op je harde schijf de nieuwste Quicktime. Installeer Quicktime vanuit die map.

NB: als je ook iTunes op je PC hebt staan, moet je dat programma bij deze procedure betrekken, op dezelfde manier. Op de Apple-link kun je kiezen voor Quicktime met en zonder iTunes!
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer Windows Installer Cleanup Utility en selecteer in het venster van dat programma "Apple software update" en "Quicktime". Remove die regels. Download en sla op in een map op je harde schijf de nieuwste Quicktime. Installeer Quicktime vanuit die map.

NB: als je ook iTunes op je PC hebt staan, moet je dat programma bij deze procedure betrekken, op dezelfde manier. Op de Apple-link kun je kiezen voor Quicktime met en zonder iTunes!

Hoi hoi
Bedankt weer voor de moeite maar helaas zonder resultaat... Heb het verwijderd via dat cleanup-programma en vervolgens opnieuw geinstalleerd maar toch krijg ik weer alleen geluid en geen beeld.. Kan het aan mn computer liggen soms? Lijkt me sterk toch?!
 
Je zou alleen nog kunnen proberen hoe het met de Quicktime-filmpjes gaat, als je het K-Lite Codec Pack download en installeert. (Naar beneden scrollen, daarna registreren om te downloaden.)
Er zitten ook keuzes in voor (alternatieve) players. Die heb je niet nodig om de codecs te installeren.

Edit: op deze site is het wat vlotter te bereiken. Als je de Full neemt, zit je goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan