NVIDIA GeForce4 MX 440 voldoende?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo,

Ik ben van plan een digitale videocamera aan te schaffen en wil wat ik opgenomen heb ook op de pc gaan bewerken. Ik heb de volgende videokaart: NVIDIA GeForce4 MX 440. Kan ik hiermee uit de voeten of is er merkbaar verschil als ik een betere videokaart erin zet?
Dan nog een vraagje, als ik met System Info (Gsbriel Topola) mijn geluidskaart zoek kan ik geen aparte geluidskaart vinden, zit dit dan geintegreerd in het moederbord? En zoja, hoe vind ik dan wat voor geluidskaart ik heb?

Alvast Bedankt!
 
Wat je geluidskaart betreft: dat kan idd. met software, maar gewoon naar de achterkant van je systeemkast kijken doet ook wonderen:
zit daar op een van de "slots" plekken een kaartje met daarin o.a. de gekleurde aansluitbusjes zwart/groen/rose, dan heb je een losse geluidskaart. (Zeker als elders aan de achterkant van de kast nog een keer een setje van die gekleurde aansluitbuisjes zit. Dan is er ook geluid onboard, maar dit wordt dan niet gebruikt omdat een losse pci geluidskaart is geplaatst) En last but not least: ALS er idd. op 2 plaatsen aan de achterzijde van je pc gelegenheid is om geluidsplugjes aan te sluiten, WAAR zitten die momenteel dan op aangesloten -> op de gekleurde gaatjes in een pci slot, of elders (veelal wat hoger) in de systeemkast?

Wat je videokaart betreft: kijk o.a. eens naar dit linkje : Klik

Verder: een MX440 is nu niet direct een moderne supersnelle videokaart, maar het zou ermee te doen zijn al word je denk ik niet direct vrolijk van de visuele resultaten. Echter, niet alleen de videokaart bepaalt die resultaten, zeker ook de hoeveelheid aanwezig werkgeheugen alsmede de processor(snelheid) spelen daarbij een rol.

Wat hele snelle systemen met een >3 gigahertz processor en een hoeveelheid werkgeheugen van bijvoorbeeld 1 giga in een tijd van 10 minuten doen, zou een AMD1800XP met een werkgeheugen van bijvoorbeeld 256 MB , welk eens 30 minuten kunnen kosten. (zomaar een willekeurig voorbeeldje, niet gebaseerd op feiten)

Ik wil er alleen maar mee aangeven dat niet alleen de videokaart het resultaat bepaalt.
Als je voor weinig geld toch een klein beetje meer performance zou willen hebben qua videokaart, zou je kunnen overwegen iets in de buurt van een Geforce6200 te nemen. (55 euro of zo)

Overigens zal ook de handleiding van de videobewerkignssoftware een aanbevolen systeemvereiste vermelden. Kijk eens goed naar de handleiding van de door jou te gaan gebruiken software. De MX heeft 64 MB geheugen en ik kan mij voorstellen dat een beetje moderne software al snel 128 "vraagt"?
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier toevallig ook zo'n kaart en het werkt hier prima.
processor is een duron 2800
en ik heb 512 aan geheugen.
je moet alleen tijdens het bewerken geen verdere programma's draaien.
en ook geduld hebben, verder gaat het dus prima.
succes
 
Ik heb een Pentium 4 met 1 gig geheugen, processor 2,53 GHz. Ook heb ik een 2e harde schijf Windows staat op de 1e) waarop nog maar heel weining staat, hier zou ik denk ik het beste de videobewerkingssoftware op kunnen installeren toch? Als ik het hiermee zou doen in combinatie met de videokaart wat zijn dan de eventuele euvels of waaraan merk ik dat de videokaart tekort schiet?
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag of ik het beter op die 2e harde schijf kan installeren en wat je met deze videokaart (i.s.m. mijn andere pc specificaties) eventueel aan mindere kwaliteit merkt is nog niet beantwoord hoor!
 
Laatst bewerkt:
GOED de antwoorden lezen en EERST daar gestelde vragen beantwoorden.
 
Tjonge jonge, er staat toch nergens een antwoord op mijn vraag of ik het beter op mijn 2e schijf kan installeren??????? Dan zal ik mijn 2e vraag anders stellen: Merk je alleen verschil op je pc zelf met zo'n videokaart of ook bij het uiteindelijke resultaat (gebrand op een dvd)? Ik gebruik Magix Video Deluxe plus 2006.
 
Daar videobewerken totaal afhankelijk van de processor, geheugen en chipset is, daar heeft de videokaart, harde schijf, of DVD, er niet zo veel te maken, qua presteren, misschien uitgezonderd de harde schijf een beetje.

Voor het "capturen" van video streaming, met een daarvoor bedoelde kaart, zijn daar de specs ook mede verantwoordelijk.

Snapte de vraag daarom ook niet zo goed.:confused:
 
Nee, het maakt niet uit waar je die software installeert. Als jij vindt dat het op die 2 harde schijf beter past omdat die meer vrije ruimte heeft, ben je daar geheel vrij in.

En ja / nee, het verschil merk je alleen tijdens de bewerkingen en later niet meer op het gebrande eindresultaat.

En wat ik nu de hele tijd bedoelde met GOED lezen:
geen mens kan jou vertellen hoeveel procent / seconden / minuten jij gaat winnen met een andere videokaart, maar als je het door mij geplaatste linkje bekijkt, dan kun je uit de daar staande waardes heel gemakkelijk conclusies trekken, zeker omdat er na de TI4000 serie en de MX serie, 5000, 6000, 7000 en inmiddels 8000 series Geforcekaarten zijn verschenen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan